انتشار: ۱۴:۴۱ - ۰۳ آذر ۱۳۹۵
نمایشگاه هنرهای تجسمی نقاشی، خط و تذهیب بوداپست پایتخت مجارستان با درخشش آثار هنرمندان ایرانی رنگ و بوی تازه ای به خود گرفت.
به گزارش سرویس میراث فرهنگی و گردشگری تابناک فرهنگی ، سفارت جمهوری اسلامی ایران در بوداپست با همکاری خانه ملت های مجارستان، نمایشگاهی از آثار خط، نقاشی و تذهیب خانم ها میترا اصانلو و مهرآفرین اکبری را در «خانه هنر» بوداپست برگزار کرد.
این نمایشگاه مورد استقبال جمعی وسیعی از شهروندان مجاری و همچنین ایرانیان مقیم مجارستان قرار گرفت.
براساس اعلام روابط عمومی سفارت مجارستان، در مدت پنج روزه برگزاری این نمایشگاه؛ هنرمندان کشورمان ضمن به نمایش گذاشتن آثار هنری خود؛ به برگزاری کارگاه های آموزشی در زمینه خط و تذهیب مبادرت کردند که مورد توجه فراوان حضار قرار گرفت.
همچنین با برنامه ریزی های انجام شده توسط سفارت کشورمان در بوداپست ؛ هنرمندان مزبور با حضور در میان دانشجویان دانشگاه کوروینوس بوداپست و همچنین اعضای خانه ملت ها مبادرت به برگزاری کارگاه های آموزشی جداگانه ای نموده و دانشجویان و علاقمندان مجاری را از نزدیک با هنر خط و تذهیب ایرانی آشنا کردند.
غلامعلی رجبی سفیر کشورمان در بوداپست و تنی چند از همکاران سفارت با حضور در نمایشگاه «خانه هنر» بوداپست، از نزدیک با آثار هنرمندان کشورمان آشنا شده و با آنها گفتگو کردند.
رجبی همچنین با حضور در خانه ملت های مجارستان در هنگام برگزاری کارگاه آموزشی خط و تذهیب، با تنی چند از مجاری های علاقه مندان به هنر و تاریخ کشورمان دیدار و گفت وگو کرد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: