انتشار: ۱۴:۴۳ - ۰۳ آذر ۱۳۹۵
اجلاس روسای انجمن های صنفی راهنمایان گردشگری روز چهارشنبه با حضور 77 نماینده از 25 منطقه کشور در اراک آغاز شد.
به گزارش سرویس میراث فرهنگی و گردشگری تابناک فرهنگی ؛رئیس انجمن راهنمایان گردشگری استان مرکزی در حاشیه گشایش این اجلاس اظهار کرد: اجلاس کشوری 77 نماینده از 25 منطقه کشور شامل تهران، زنجان، کردستان، گیلان، قم، همدان، اردبیل، مرکزی، البرز، یزد، آذربایجان غربی، قشم، خراسان رضوی، مازندران، اصفهان، هرمزگان، کاشان، قزوین، خوزستان، کرمان، کیش، آذربایجان شرقی، گلستان و کهکیلویه و بویراحمد شرکت دارند.
فرزاد افشار افزود: در نخستین روز از این اجلاس چهار روزه نشست ها و کارگاه های تخصصی برای شرکت کنندگان انجام می شود و در زمان برگزاری این اجلاس تور استان گردی نیز با هدف معرفی ظرفیت های گردشگری استان مرکزی ندارک شده است.
وی بیان کرد: شرکت کنندگان استان های مختلف در این اجلاس همچنین در تور عکاسی و پرنده نگری تالاب کویری میقان و تور صنعتی کارخانه آلومینیوم سازی شرکت می کنند و با حضور در بافت تاریخی و 200 ساله شهر اراک در برنامه پیاده روی فرهنگی با جاذبه های آن آشنا می شوند.
رئیس انجمن راهنمایان گردشگری استان مرکزی گفت: در روز سوم اجلاس روسای انجمن های صنفی راهنمایان گردشگری کشور با حضور در شهرستان دلیجان از مجتمع گردشگری همای سعادت این شهرستان بازدید می کنند.
افشار افزود: بازدید از غار نخجیر، بافت تاریخی نراق، دهکده گل و بیت امام خمینی (ره) در خمین از دیگر برنامه های روز چهارم روسای انجمن های صنفی راهنمایان گردشگری کشوراست.
وی بیان کرد: برگزاری نشست تصمیم سازی دوسالانه کانون راهنمایان گردشگری کشور و تعیین راهبردهای اجرایی و آموزشی آن، نشست های کارگاهی در خصوص کنوانسیون جهانی راهنمایان گردشگری دنیا که در ژانویه 2017 در ایران برگزار شود و نشست بررسی مسایل صنفی راهنمایان گردشگری و هدفگذاری های توسعه ای در این بخش از موضوعاتی است که در این اجلاس دنبال می شود.
وی اظهار کرد: تبادل تجارب و ارائه ایده های موثر در بهبود خدمات کیفی در حوزه راهنمایان گردشگری و آشنایی شاغلان این صنف با ظرفیت های گردشگری استان مرکزی از جمله اهداف برگزاری این اجلاس در استان مرکزی است.
وی افزود: معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در زمان برگزاری این اجلاس به اراک سفر می کند.
بیش از 2000 اثر تاریخی و طبیعی در استان مرکزی شناسایی شده است که تا کنون 844 اثر در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: