انتشار: ۱۴:۳۶ - ۰۳ آذر ۱۳۹۵
معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور گفت: هدف اصلی ما جاری کردن گفتمان صنایع دستی و رشد و شکوفایی آن در جامعه است.
به گزارش سرویس میراث فرهنگی و گردشگری تابناک فرهنگی به نقل از روابط عمومی معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور، بهمن نامور مطلق در نشست مسئولان این معاونت اظهار کرد: اداره کل های ما نسبت به گذشته در مسیر بسیار خوب و رو به رشدی قرار دارند و در این مسیر از ظرفیت دانشگاه ها نیز به نحو قابل قبول بهره می برند که تفاهم نامه در زمینه های مختلف موید همین امر است.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اظهار کرد: با ایجاد انگیزه و نشاط کاری برای همکاران و تقویت روحیه تاثیرگذاری در میان پرسنل می توان به افق های روشن برای دستیابی به برنامه های پیش بینی شده معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی امیدوار بود.

در ادامه این نشست مدیرکل دفتر حمایت از تولید معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی عنوان کرد: نخستین جشن تولید ملی 15 آذرماه با تلاش دفتر حمایت از تولید معاونت صنایع دستی کشور برگزار می شود. در این مراسم از دو تولید کننده برتر تجلیل می شود که یکی از معیارهای مهم انتخاب آن ها، فروش بالای 20 میلیارد ریال در سال بوده است.

فریدون میرزالو گفت: پس از کارشناسی لازم، یکهزار اثر جمع آوری شده از کشور نیز در قالب نمایشگاهی در موزه ملی به نمایش در می آیند. همچنین از میان این آثار 10 تولیدکننده برتر انتخاب می شوند.

وی تاکید کرد: در ادامه مراسم جشن ملی تولید، از نرم افزار «زبر دستان» و «گواهی کیفیت کارگاهی» رونمایی می شود.

مدیرکل دفتر صادرات نیز عنوان کرد: در آذرماه سه نمایشگاه تخصصی صنایع دستی در استان های مختلف برگزار می شود که از جمله می توان به سومین نمایشگاه کیف و کفش و صنایع دستی وابسته در محل نمایشگاه بین المللی تهران اشاره داشت که در این نمایشگاه هنرمندان چندین استان، دست ساخته های خود را به معرض نمایش و فروش می گذارند.

پویا محمودیان گفت: در 29 آذر ماه معاونت صنایع دستی کشور هم اندیشی صادرات صنایع دستی با عراق پس از داعش را برگزار می کند. کشور عراق با توجه به ظرفیت های موجود، می تواند به قطب موثری برای صادرات محصولات ما تبدیل شود.

در بخش دیگری از این نشست علی حاجی شیزری مدیرکل دفتر توسعه و ترویج و آموزش با ارائه گزارشی از برنامه های این دفتر گفت: مراسم همای هنر را در هفتم دی ماه و جشن دانش آموختگان را نیز با همکاری دانشگاه الزهرا همزمان با هفته پژوهش برگزار می کنیم.
در انتهای این نشست حجت الله مرادخانی مشاور معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور در تشریح برنامه های این معاونت گفت: رخدادهای اجرایی سه اداره کل معاونت تا پایان سال با 16 برنامه با نگاه ملی بدون هم پوشانی با مشخص بودن سطح برگزاری، مکان برگزاری، معلوم بودن مخاطب و هدف در قالب یک جدول زمانی مشخص شده است که با برنامه نشان جغرافیایی آغاز و با فیلم های یکصد ثانیه ای در اسفند ماه به پایان می رسد.

وی افزود: گام بعدی رویدادهای علمی است، یکی از چالشهای صنایع دستی نبود منابع مکتوب علمی است، پس باید ظرفیت های استانها را در این باره استخراج کرد، این امر در قالب مقالات و سخنرانی ها و نشست های علمی با رویکرد آمایش سرزمینی در 31 استان از آذرماه آغاز شده است و در حرکت بعدی نیز پنج همایش علمی در ستاد انجام می شود که در پایان به صورت کتاب به چاپ می رسد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: