انتشار: ۱۴:۲۳ - ۰۳ آذر ۱۳۹۵
برخی مسوولان در پیام های جداگانه، درگذشت استاد سلیم موذن زاده اردبیلی پیر غلام اهل بیت(ع) را تسلیت گفتند.
به گزارش سرویس موسیقی تابناک فرهنگی، استاد مؤذن زاده اردبیلی، از برجسته ترین مداحان خاندان عصمت و طهارت(س) صبح امروز(سه شنبه) در 80 سالگی به رحمت حق پیوست.

** پیام تسلیت مدیرعامل انجمن موسیقی ایران
بهرام جمالی مدیرعامل انجمن موسیقی ایران در پیام تسلیتی اعلام کرد: درگذشت استاد فرهیخته و پیر غلام اهل بیت، علیهم السلام، سلیم مؤذن‌زاده اردبیلی، که در هنر عالمانه مداحی و ستایشگری فضایل و مناقب ائمه اطهار، علیهم السلام، با نوای داوودی خویش از هیچ مجاهدتی دریغ نکرد و موسیقی وی از روح پاک و سلیم او برخواسته و شاهدی بر ارادت خالصانه وی بود را به عاشقان مکتب حسینی و جامعه شاعران و مداحان کشور، به ویژه خانواده معظّم ایشان تسلیت عرض می نمایم و از خداوند منان برای آن مرحوم علو درجات و برای بازماندگان صبری الهی، مصداق آیه ی مبارکه ی «و بشّر الصابرین الذین اذا اصابتهم مصیبه قالو انالله و انا الیه راجعون»، خواستارم.

** پیام تسلیت رییس مرکز پژوهش‌های مجلس
کاظم جلالی رییس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در پیامی درگذشت استاد سلیم موذن‌زاده اردبیلی، مداح و ذاکر برجسته اهل بیت(ع) را تسلیت گفت.
در بخشی از متن پیام نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس آمده است: اینجانب درگذشت استاد ارجمند و محبوب مرحوم سلیم موذن‌زاده اردبیلی را به ملت بزرگوار ایران اسلامی به ویژه مردم شریف و متدین اردبیل و بیت مکرم موذن‌زاده تسلیت عرض می‌نمایم و از درگاه ایزدمنان برای آن مرحوم رحمت و غفران واسعه الهی و همنشینی با سرور و سالار شهیدان و برای بازماندگان و خانواده معزای موذن‌زاده، صبری عظیم و اجری جزیل مسئلت دارم.

** پیام تسلیت بانوان و اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس
بانوان و اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس نیز در پیام تسلیت خود تصریح کردند:
پرواز روح صاحب نوای دلنشین 'زینب، زینب' خادم اهل بیت(ع) مرحوم سلیم مؤذن‌زاده اردبیلی؛ مداح نامدار ایران و اردبیل را به ملت بزرگوار و عاشورای ایران تسلیت می‌گویم و از خداوند متعال صبر و شکیبایی برای خانواده، دوستان و همشهریان این عزیز و استمرار راهش را آرزومندیم. ان‌شاء‌ الله این خادم اهل بیت با حسین زهرا (ع) محشور شود.

** پیام تسلیت مدیر شبکه قرآن
در متن پیام تسلیت محمدحسین محمدزاده مدیر شبکه قرآن نیز آمده است:
حماسه زینبی که از حنجره شورانگیز و خوشنوای او برخاست تا همیشه پایدار و ماندگار است و از آثار گرانسنگ و بی بدیل رسانه ای در عرصه ی ترویج فرهنگ ناب حسینی به شمار می آید.


* پیام تسلیت مدیرعامل بنیاد آفرینشهای هنری نیاوران
سید عباس سجادی در پیام تسلیتی گفت: درگذشت استاد موذن زاده اردبیلی مرصع‌خوان صاحب نام کشور را به ارادتمندان و عاشقان اهل‌بیت(ع) به ویژه فرزند هنرمندش ودود موذن ، تسلیت می‌گویم. این مرصع‌خوان بی‌مانند با تسلط بر نغمه‌های فارسی، ترکی و عربی ، تلفیقی از همه‌ی این‌ها را با شناخت دقیق از فرهنگ و تاریخ شیعه می‌آمیخت و آثاری بی مانند تولید و اجرا می‌کرد که می‌تواند سرمشق مداحان و نغمه‌خوانان جوان باشد.
مستند تلویزیونی 'مرصع خوان خورشید' دربرگیرنده زندگی و آثار زنده یاد موذن زاده اردبیلی سالها پیش توسط سید عباس سجادی و سیده فتانه سجادی در شبکه دو سیما تولید و از شبکه های مختلف پخش شده است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: