انتشار: ۱۴:۰۵ - ۰۳ آذر ۱۳۹۵
شبکه های مختلف رادیویی برنامه های متنوعی را متناسب با هفته بسیج تدارک دیده اند.
به گزارش تابناک فرهنگی ، شبکه رادیویی سلامت، همزمان با گرامیداشت هفته بسیج، در برنامه های خود به موضوعات مرتبط با این هفته می پردازد.

** بررسی موضوعات مرتبط با بسیج در 13 بربرنامه رادیو سلامت
برنامه «نقطه سر خط» جمعه (5 آذر)، از ساعت 8 به مدت 50 دقیقه با حضور کارشناسان به بررسی تاثیر روحیه بسیجی در پیشرفت کشور و برنامه «افق روشن» دوشنبه (8 آذر)، از ساعت 9:05 به مدت 45 دقیقه، به موضوع ارتقای سطح زیست محیطی با همکاری بسیج خواهند پرداخت.
برنامه «چشم انداز» از ساعت 22:05 به مدت 55 دقیقه همین روز در مورد خدمات بسیج جامعه پزشکی بحث می کند. «کوچه سلامت پلاک 102» نیز روز جمعه از ساعت 10:20 به مدت 100 دقیقه، به موضوع بسیج می پردازد. برنامه «عصرتون سلامت» پنجشنبه (4 آذر) از ساعت 17 به مدت 120 دقیقه به موضوع بسیج خواهد پرداخت.
«پشت پلک صبح» جمعه از 30 دقیقه بامداد به مدت 120 دقیقه و برنامه بفرمایید سیب» همین روز از ساعت 17 به مدت 120 دقیقه، به موضوع بسیج می پردازند.
«نیم نگاه»، سه شنبه (9 آذر ماه) از ساعت 12:30 به مدت 40 دقیقه، فرهنگ بسیج و ارزش های انقلابی به فرزندان را بررسی کرده و برنامه زنان جامعه من پنجشنبه آتی (11 آذر)، از ساعت 16:30 به مدت 25 دقیقه یک زن موفق بسیجی را معرفی می کند.
«به رنگ زندگی» نیز شنبه و سه شنبه پیش رو، از ساعت 17 به مدت 120 دقیقه به موضوع بسیج مدرسه عشق و برنامه «خونه زندگی» همین روزها از ساعت 10:20 به مدت 25 دقیقه به موضوع بسیج می پردازند.
«یاد یاران» شنبه وچهارشنبه از ساعت 12:15 به مدت90 دقیقه به معرفی پزشکان بسیجی و ذکر خاطراتی از آنان و برنامه «سپید جامگان آسمانی» جمعه، از ساعت 12:20 به مدت 20 دقیقه یکی از شهیدان بسیج جامعه پزشکی و «با نخبگان» نیز همین روز از ساعت 15:30 به مدت 30 دقیقه یکی از نخبگان بسیج جامعه پزشکی را معرفی می کند.
برنامه «ره آورد» شنبه و سه شنبه از ساعت 20 به مدت 30 دقیقه به اطلاع رسانی در خصوص رویدادها و فعالیت های بسیج جامعه پزشکی و برنامه «صبح و زندگی»، شنبه و سه شنبه از ساعت 7:05 به مدت 18 دقیقه با بسیج جامعه پزشکی ارتباط گرفته و به موضوع توسعه شاخص های بهداشتی در مناطق محروم می پردازد.

** رادیو تهران؛ بررسی فعالیت های بسیج استان تهران در اینجا تهران است
برنامه «گفتاورد» امروز و فردا آذر ساعت 22:30 به موضوعات بسیج و انقلابی گری و پیشرفت ، عملکرد سازمان بسیج در ادارات و بسیج و انقلابی گری و ایثار می پردازد.
برنامه «اینجا تهران است» نیز امروز ساعت 13:00 برنامه های استان تهران را در هفته بسیج به اطلاع مخاطبان می رساند.
برنامه «سایه روشن» امروز ساعت 15، به روایت وقایعی می پردازد که در اردوهای جهادی می گذرد و برنامه «مرورگر 1332» امروز ساعت 20، به بررسی تاثیر روحیه جهادی در تحقق اقتصاد مقاومتی می پردازد.
سایر برنامه های رادیو تهران نیز همچون «صبح تهران»، «به همین راحتی»، «021»، و ...، به فراخور رویکرد و اهداف، در قالب طرح مباحث مختلف و گفت‎وگوهای کارشناسی، به موضوع بسیج می پردازند.

** فرمانده روی موج رادیو یران
رادیو ایران همزمان با هفته بسیج برای چهارمین بار مسابقه «فرمانده» را در چهار قسمت روی آنتن می برد. دو قسمت از مسابقه با حضور فرماندهانی از جنگ و سرداران بسیج و شرکت کننده هایی مانند مخترعان، نخبگان و افراد کارآفرین ضبط و پخش می شود.
در قسمت های دیگر این مسابقه اقشار مختلفی که سال ها درجنگ حضور داشته اند مانند خبرنگاران، امدادگران و پزشکان همراه با جوانان موفق این حوزه ها حاضر می شوند.
بیژن نوباوه داور بخش رسانه و خبرنگاران و معصومه رامهرمزی داور بخش پزشکی هستند.
فرمانده دارای دو مرحله جنگ سخت، یا یک مرحله جنگ سخت و یک مرحله جنگ نرم است. این مسابقه از دوشنبه تا آخرین روز هفته بسیج ساعت 15 تا 16 روی آنتن رادیو ایران می رود.
همچنین زبرنامه «پلاک هشت» رادیو ایران به مناسبت فرا رسیدن هفته بسیج، بخش های اصلی خود را به این موضوع اختصاص داده است.
بسیج، اخلاق، ‌معنویت، سازندگی و خدمت رسانی خودباوری و جهادعلمی، جوانان و اقتدار، جهان اسلام و انتظار، عناوینی هستند که در قالب بخش های مختلف فرهنگی و هنری، گفت و گو، کارشناسی و غیره در برنامه پلاک هشت این هفته در نظر گرفته شده است.
گفت وگو با حجت الاسلام شهیدی، نماینده ولی فقیه و معاون رئیس جمهوری و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، بخش های متنوع و جذاب دیگر از جمله این بخش هاست.
به گزارش ایرنا، امام خمینی (ره) پنجم آذر 1358 فرمان تاریخی تشکیل بسیج مستضعفان را صادر کرد و از آن زمان هفته اول آذرماه هفته بسیج نام گرفته است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: