انتشار: ۱۴:۰۱ - ۰۳ آذر ۱۳۹۵
نشست خبری فیلم سلام بمبئی امروز صبح با حضور جواد نوروزبیگی، تهیه کننده و سرمایه گذار فیلم، قربان محمدپور، کارگردان و امید کشتی آرا سرمایه گذار فیلم در پردیس سینمایی کوروش برگزار شد.قرار بود محمدرضا گلزار و بنیامین بهادری هم در این نشست حضور داشته باشند اما جواد نوروز بیگی گفت: محمدرضا گلزار به خاطر بارندگی عذرخواهی کرده است و نمی تواند در این مراسم حضور داشته باشد.
به گزارش سرویس سینما و تئاتر تابناک فرهنگی ، نشست خبری فیلم سلام بمبئی، به کارگردانی قربان محمدپور صبح امروز 2 آذرماه در پردیس سینمایی کوروش بدون حضور محمدرضا گلزار ، بازیگر و بنیامین بهادری ، خواننده و بازیگر فیلم سلام بمبئی برگزار شد.

جواد نوروزبیگی، در ابتدای این مراسم با اشاره به غیبت دو بازیگر اصلی فیلم گفت: گلزار و بنیامین بهادری تلاش کردند بیایند اما گلزار به خاطر بارندگی عذرخواهی کرد.بنیامین بهادری هم از قبل اطلاع دادیم امیدوارم او به فیلم اهمیت دهد و بیاید البته توقعی نیست او یک خواننده است.

قربان محمدپور در ادامه درباره غیبت گلزار و بهادری اظهار داشت: محمدرضا گلزار با من تماس گرفت و گفت صبح امروز برای رسیدن به نشست از خانه حرکت کرده است اما به خاطر بارندگی موفق نشد خود را به پردیس سینمایی کوروش برساند به همین دلیل برای فیلمبرداری فیلم عاشقانه حضور یافت.

نوروزبیگی پس از صحبت های محمدپور درباره نحوه شروع به کار و ساخت فیلم سلام بمبئی گفت: بهمن ماه سال 94 قربان محمدپور فیلمنامه سلام بمبئی را به من داد من آن را خواندم و بعداز آن چند جلسه درباره این فیلمنامه صحبت کردیم از زمانی که فیلمنامه را برای اولین بار خواندم تا وقتی که فیلم کلید خورد 10 ماه گذشت. ما روی فیلمنامه بسیار متمرکز شدیم هندی ها هم نظر خوبی نسبت به این فیلم داشتند .

وی ادامه داد: در هند دردسرهای زیادی برای ساخت سلام بمبئی داشتیم چون با تولید فیلم در این کشور آشنا نبودیم و تصورمان این بود که تنها لوکیشین در هند است . با تمام مشکلات و سختی هایی که برای ساخت سلام بمبئی داشتیم کمترین استراحت را کردیم برای اینکه فیلم به لحاظ کیفی آسیب نبیبند که این اتفاق افتاد و سلام بمبئی بهتر از آن چیزی است که انتظار داشتیم شد.

وی افزود: تولید فیلم مشترک می تواند کمک مناسبی برای سینمای ایران باشد در واقع ساخت فیلم به صورت مشترک با هند و یا هر کشور دیگری که زیرساخت های سینمای خوبی دارد می تواند به ارتقای سینما در ایران کمک کند.

جواد نوروزبیگی درباره قیمت بلیط 300هزار تومانی برای افتتاحیه اختصاصی این فیلم در برج میلاد گفت: از جنبه عمومی ما هیچ تخلفی را انجام نداده ایم و این کار مسبوق به سابقه است. ضمن اینکه در بعضی از سینماها هم پیش از این فروش بلیط به صورت غیرمعمول اتفاق افتاده است. این پروژه خارج از سینمای ایران است و هزینه های خود را دارد. بازیگران این فیلم در زمان اکران از هند و کشورهای دیگر به ایران خواهند آمد که هرکدام از اینها هزینه های خود را دارند ما تاکنون حامی مالی برای این موارد نداشته ایم.

قربان محمدپور درباره اکران اختصاصی این فیلم در برج میلاد تاکید کرد روز شنبه 13 آذر ماه برنامه ویژه ای در برج میلاد داریم و فکر می کنم که قرار است یکی از خواننده های هندی در این مراسم آهنگ سلام بمبئی را زنده اجرا کند و قرار شده نمایش فیلم هم همان روز برای خبرنگاران انجام شود.

وی افزود: ظرفیت سینمای ایران محدود است. فکر می کنم مخاطبان سلام بمبئی راضی از سالنهای سینما خارج شود و جوانان چند بار این فیلم را در سینما تماشا کنند از چند ساعت پیش که پیشفروش بلیط های این فیلم آغاز شده است تاکنون 50 درصد بلیط های پردیس فیلم کوروش به فروش رفته است.

کارگردان سلام بمبئی درباره پیش بینی اش از پرفروش شدن این فیلم گفت: بسیاری از فیلم های پرفروش سینمای ایران را من نوشته ام مثل خروس جنگی و آن چه مردان درباره زنان نمی دانند. در مورد سلام بمبئی هم چند عامل وجود دارد که باعث میشود من به فروش این فیلم خوشبین باشم. اول از همه قصه جذاب، بازیگران هندی، شش آهنگ در فیلم داریم، دو بازیگر مهم معروف ایرانی و در پایان تبلیغاتی که از یک سال گذشته برای این فیلم انجام داده ایم.

تهیه کننده سلام بمبئی درباره سرمایه گذاری این فیلم گفت: در تولید سلام بمبئی صد درصد سرمایه گذاران ایرانی حضورداشته اند و کمپانی موشن پیکچر ما را حمایت کردند. قرار است در قسمت پخش فیلم در کشور هند هم هزینه های تبلیغات را برعهده داشته باشد.

امید کشتی آرا سرمایه گذار اصلی سلام بمبئی درباره دلایلی که میتواند باعث پرفروش شدن این فیلم شود اظهار داشت: بیشترین تعداد سالن سینما را در اختیار داریم و قرار است این فیلم 15 هفته روی پرده سینماها باشد .

جواد نوروزبیگی در ادامه صحبت های کشتی آرا گفت: در نیمه دوم سال دو هفته فیلم فجر">جشنواره فیلم فجر برگزار می شود بنابراین فیلم هایی که در این زمان اکران می شوند پس از جشنواره در اسفندماه دو هفته به اکران آنها اضافه می شود قرار است این فیلم، در اسفندماه تا عید اکران شود و در عید نوروز هم چند سالن در اختیار خواهیم داشت. اکران سلام بمبئی از 11 آذر شروع می شود و تا 12 هفته ادامه خواهد داشت.

وی افزود: تمایل داشتیم که این فیلم عید فطر اکران شود اما در شورای پروانه نمایش مشکلاتی به وجود آمد، من به این امر معترض بودم اما در ادامه اکران این فیلم با محرم و صفر مصادف می شد که با مشاوره هایی که آقای سرتیپی به من دادند تصمیم گرفتیم که در این زمان آن را اکران کنیم .

در رابطه با سازمان صدا و سیما هم تیزر فیلم را نیز برای تبلیغات از رسانه ملی ارایه دادیم و امیدوارم که مورد تایید قرار بگیرد. تمایلی هم نداریم که تبلیغات این فیلم از شبکه جم پخش شود ولی اگر خودشان پخش کردند به ما ارتباطی ندارد و اعتراض می کنیم.

قربان محمدپور در تکمیل صحبت های جواد نوروزبیگی درباره مدت زمان اکران سلام بمبئی گفت: نیمه دوم سال هر فیلمی می تواند 10 هفته روی پرده سینماها بماند و 15 اسفند زمانی است که سلام بمبئی 10 هفته به روی پرده خواهد بود به دلیل فیلم فجر">جشنواره فیلم فجر از پس از 15 اسفند دو هفته دیگر به اکران فیلم اضافه می شود.

وی درباره تغییرات نسخه این فیلم در ایران و هند تاکید کرد: نسخه اکران فیلم در ایران و هند فرقی نمی کند و هر دو 104 دقیقه هستند رقص و آواز هم نداریم . آوازهایی که در فیلم وجود دارد را یک خواننده مشهور هندی آقای سینک می خواند دوتا از قطعات فیلم را هم بنیامین بهادری خوانده است. با وجود اینکه فیلم 104دقیقه است دیگر نیازی به آنتراک در فیلم نداریم.

جواد نوروزبیگی با اشاره به هزینه تولید فیلم گفت: معمولا به صورت عددو رقم هزینه های تولید فیلم را اعلام نمیکنند اما در نظر بگیرید که اگر عرف ساخت یک فیلم در ایران 2 میلیارد تومان است سلام بمبئی با وجود اینکه در خارج از کشور ساخته شده است 3 الی 4 برابر این مبلغ را هزینه در بر داشته است. هر چند این فیلم همچنان هزینه هایی را دارد. ما با 25 نفر از ایران به هند رفتیم و آنجا 50 نفر به ما اضافه شد که هر شب دستمزد خود را میگرفتند.

وی افزود: اما درباره اینکه احتمال افزایش قیمت بلیط وجود خواهد داشت یا نه، باید بگویم هر آنچه شورای نمایش به ما بگوید انجام می دهیم و از جانب ما درخواستی برای افزایش قیمت پول بلیط نبوده است. در رابطه با اکران جهانی فیلم هم با چند کشور قرارداد بسته ایم . کانادا، اروپا، استرالیا، انگلستان و کشورهای حوزه خلیج فارس هم این فیلم را اکران خواهند کرد و یک هفته پس از نمایش سلام بمبئی در تهران در کشورهای دیگر به روی پرده می رود.

محمدپور درباره اکران فیلم در هند گفت: تمام فیلمهایی که در هند اکران می شود یک روز بعد وارد موبایل تماشاگری می شود که این فیلم را در سینما دیده است. برای همین احساس کردیم که این اتفاق خطرناک است و باعث می شود که سی دی های غیرمجاز آن وارد بازار شود در نتیجه اکران سلام بمبئی در هند پس از اتمام نمایش فیلم در تهران خواهد بود.

وی افزود: این فیلم به فرهنگ ایرانی نزدیک است و درباره یک بچه شیعه و ایرانی که عاشق دختری هندی میشود و بر روی او تاثیر میگذارد کشورهای حوضه خلیج فارس فیلمهای ایرانی را اکران نمی کنند اما این فیلم چون محصول مشترک ایران و هند است را نمایش خواهند داد و تاثیر فرهنگ ایرانی را در فیلم خواهیم دید. این برای اولین باری است که فیلمی از ایران در هند اکران می شود.

وی افزود: زبان فیلم انگلیسی است اما 25 درصد آن فارسی است و این 25 درصد مربوط میشود به زمانی که محمدرضا گلزار و بنیامین بهادری با هم صحبت می کنند. فیلم را از انگلیسی به فارسی دوبله نکردیم و فیلم به زبان انگلیسی و با زیرنویس فارس اکران می شود.

در پایان از تیزر و پوستر فیلم سلام بمبئی رونمایی شد
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: