انتشار: ۱۱:۳۰ - ۲۵ آبان ۱۳۹۵
حمیدرضا نوربخش، مدیر سی و دومین جشنواره ی موسیقی فجر گفت: پارسال داوری ضعف‌هایی داشت که سعی کردیم با گفتگو با کارشناسان و کسانی که نقدی به داوری داشتند نواقص را اصلاح کنیم.
به گزارش سرویس موسیقی تابناک فرهنگی به نقل از ستاد خبری سی و دومین جشنواره ی موسیقی فجر، حمیدرضا نوربخش درباره ی حوزه‌ی داوری جایزه‌ی باربد، اظهار داشت: ما همانند سال گذشته تعدادی از افراد شاخص هر حوزه را برای داوری دعوت می‌کنیم.
وی درباره ی تمهیداتی که برای هنرمندان ناشناخته در این حوزه اندیشیده شده تا بیش تر دیده شوند گفت: هدف اولیه‌ی ما این بود که جایزه‌ی باربد جایگاه و اهمیت خود را پیدا کند، به این دلیل که خلأ آن محسوس بود. ما جایزه‌یی در این زمینه نداشتیم که با اهمیت باشد و بتواند فعالیت‌های موسیقی را تحت تأثیر قرار دهد.
وی افزود: هدف اولیه‌ی ما این است که این جایزه بتواند هرچه بیش تر جذاب و با اهمیت شود.
مدیر سی و دومین جشنواره موسیقی فجر، درباره ی چگونگی جمع‌آوری آثار برای جایزه‌ی «باربد» گفت: ما تمام آثاری که در بازه‌ زمانی مهر 94 تا مهر 95 منتشر شده‌ را در همه‌ی سبک‌های موسیقایی مورد بررسی قرار می‌دهیم.
نوربخش درباره ی مهلت فرستادن اثر به این جشنواره، گفت: علاقه مندان برای شرکت در بخش جایزه‌ی باربد تا اواسط آذر ماه فرصت دارند آثار خود را به انجمن موسیقی ایران بفرستند.
وی افزود: ما در همه‌ی بخش‌ها نمی‌توانستیم جایزه بدهیم، از این رو، به تعدادی از بخش‌ها مانند نوازندگی، آهنگسازی، خوانندگی و تنظیم جایزه دادیم. اما امسال این بخش‌ها بیش تر خواهند شد و هرچه پیش می‌رود گسترده‌تر هم می‌شود؛ مثلاً یک بخشی باید باشد مثل آلبوم «اولی‌ها» برای کسانی که برای اولین‌بار اثری را تولید می‌کنند و برای آنان هم با یک نگاه حمایتیِ ویژه جایزه ی درنظر گرفته شود تا هم آنان را معرفی کند و هم زمینه‌ساز تولید آثار بعدیشان باشد.
نوربخش تصریح کرد: ما هدفی غیر از با اهمیت‌شدن جشنواره‌ی فجر نداریم، چرا که تنها جشنواره‌ی رسمی کشور است و باید هرچه باشکوه‌تر برگزار شود. به نظرم آن هدف‌گذاری و ریل‌گذاری که از سال پیش آغاز شده، جشنواره را به همین سمت پیش می‌برد و با توجه به هدفی که هست و فکر می‌کنم جامعه‌ی موسیقی ما هم همین هدف را دارد، فارغ از سلیقه‌ها، باید جشنواره را در جایگاه یک رخداد مهم موسیقایی کمک و حمایت کنند.
وی تصریح کرد: اگر نظری داریم منتقل کنیم، نقد دلسوزانه‌یی هست انجام دهیم و جشنواره را با کمک همه‌ی اهالی موسیقی و دلسوزان به جایگاه واقعی‌اش برسانیم.
سی و دومین جشنواره ی موسیقی فجر 22 دی ماه آغاز خواهد شد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: