انتشار: ۱۰:۴۳ - ۲۵ آبان ۱۳۹۵
فرزاد طالبی مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، از کارن کیهانی، آهنگساز و سرپرست گروه «مهرآیین»، برای حضور موفق این گروه در شصتمین دوسالانه موسیقی ونیز تقدیر کرد.
به گزارش سرویس موسیقی تابناک فرهنگی به نقل از روابط عمومی دفتر موسیقی، فرزاد طالبی مدیر کل دفتر موسیقی از کارن کیهانی، آهنگساز و سرپرست گروه موسیقی «مهرآیین» تقدیر کرد که این تقدیر و تکریم، به مناسبت موفقیت این گروه در شصتمین دوسالانه یا بیِنال موسیقی ونیز بود.
طی برگزاری این دوسالانه در سال جاری، تنی چند از هنرمندان جوان موسیقی ایران، پس از هشتاد و شش سالی که از برگزاری این قدیمی ترین جشنواره هنری دنیا می گذرد، توانستند در یکی از معتبرترین و مهم ترین جشنواره های هنری ایتالیا، برای نخستین بار و با شرایطی ویژه، زبان موسیقی معاصر را با موسیقی شگفت انگیز ایرانی پیوند دهند و در اجرایی موفق، به بازتعریف شایسته ی هنر موسیقی کشورمان بپردازند.
در شصتمین دوسالانه موسیقی ونیز، کارن کیهانی، مهدی خیامی و علیرضا فرهنگ، سه آهنگساز جوان موسیقی ایران با همراهی آنسامبل «دیورتیمنتو» که از قدیمی ترین آنسامبل ها یا گروه های هم نوازی ایتالیا است، در آخرین روز این دوسالانه به روی صحنه رفتند.
این کنسرت با عنوان «موسیقی ایران از گذشته تا امروز»، در دو بخش اجرا شد. در بخش نخست قطعه هایی برای سنتور و آنسامبل، کمانچه و آنسامبل؛ و تار و آنسامبل که آن ها را به ترتیب، کارن کیهانی، مهدی خیامی و علیرضا فرهنگ ساخته بودند، اجرا شد و در بخش دوم نیز تکنوازان سازهای ایرانیِ تار، سنتور و کمانچه با همراهی سازهای کوبه یی ایرانیِ تنبک، دایره و بندیر، موسیقی دستگاهی ایرانی را اجرا کردند.
میلاد محمدی، سامان صمیمی و علیرضا رئیسی نیز نوازنده هایی بودند که با نوازندگی تار و کمانچه و سازهای کوبه یی گروه «مهرآیین» را در دوسالانه ونیز همراهی کردند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: