انتشار: ۱۴:۵۹ - ۲۴ آبان ۱۳۹۵
فرماندار شهرستان نطنز گفت: مصوبات پیشنهادی کارگروه تخصصی اصلاح تأسیسات گاز ابیانه در راستای آماده‌سازی این روستای تاریخی برای ثبت جهانی مورد بررسی قرار گرفت و تصمیم‌های لازم در این زمینه گرفته شد.
به گزارش سرویس میراث فرهنگی وگردشگری تابناک فرهنگی ؛یوسف حسنی  با اشاره به جلسه‌ای که روز یکشنبه (۲۳ آبان) با حضور مدیر عامل شرکت گاز استان اصفهان، رییس نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان، فرماندار شهرستان نطنز، رییس شورای اسلامی و دهیار روستای تاریخی ابیانه، مدیر شرکت گاز شهرستان نطنز، کارشناسان و متخصصان حوزه‌های مختلف شرکت گاز و نظام مهندسی و پایگاه میراث فرهنگی ابیانه برگزار شد،  از پیشنهاد مصوباتی خبر داد که براساس آن می‌توان روستای ابیانه را برای ثبت جهانی در وضعیت بهتری قرار داد.

وی با اشاره به توجه شرکت گاز در این زمینه، به ابعاد اجتماعی، اقتصادی و اقلیمی موضوع اصلاح تأسیسات گاز ابیانه اشاره کرد و گفت: در این زمینه ضرورت نگاه جامع به همه‌ی ابعاد موضوع، به خصوص شرایط ویژه روستای ابیانه و بافت تاریخی و اجتماعی خاص آن مورد تأکید قرار گرفته است.

همچنین علویان مدیر عامل شرکت گاز استان اصفهان با اشاره به لزوم توجه ویژه به میراث فرهنگی روستای تاریخی ابیانه و بهسازی تأسیسات عمومی این روستا از تلاش مجموعه‌ی وی برای به پیشبرد این اتفاق مهم در راستای ثبت جهانی ابیانه خبر داد.

وی بیان کرد: همه‌ی اطلاعات لازم برای اصلاح تأسیسات گاز در ابیانه استخراج شده است و آمارهای لازم در دسترس قرار دارد. همچنین راهکارهای تخصصی مختلف در این زمینه توسط واحد مهندسی این شرکت بررسی شده و بهترین راهکارها در این راستا مشخص ‌شده است.

در این جلسه رضا علیرضایی،‌ رئیس شورای اسلامی ابیانه با اشاره به اصلاح تأسیسات گاز ابیانه، به ساختار سنتی زندگی در ابیانه و تأثیرات ایجاد شده توسط خدمات نوین تأسیسات عمومی بر زندگی در ابیانه اشاره کرد و گفت: با توجه به اشتیاق مردم ابیانه نسبت به بهسازی سیمای عمومی روستا و حفظ میراث فرهنگی ابیانه، باید به شرایط زندگی مردم ابیانه در فرایند این تغییرات نیز توجه کرد.

احمد نجیبی، سرپرست پایگاه میراث فرهنگی ابیانه نیز در این جلسه ملاحظات و درخواست‌های سازمان میراث فرهنگی در ارتباط با اصلاح تأسیسات گاز ابیانه را مطرح کرد و راهکارهای بهینه مورد قبول کارشناسان میراث فرهنگی را مورد تأکید قرار داد.

 در پایان این جلسه مصوب شد تا نخستین نمونه‌ها با جزییات تصویب شده در تعداد محدودی از بناهای ابیانه اجرا شود و با بررسی این نمونه‌ها در محل، ادامه کار در سطح وسیع‌تر پیگیری شود.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: