انتشار: ۱۴:۵۰ - ۲۴ آبان ۱۳۹۵
استینگ خواننده بریتانیایی دیشب در سالگرد حملات تروریستی به پاریس، سالن باتاکلان را که از آن زمان تعطیل شده بود، بازگشایی کرد.
به گزارش سرویس موسیقی تابناک فرهنگی به نقل از رویترز، سالن کنسرت باتاکلان که پس از حملات تروریستی سال پیش تعطیل شده بود، دیشب با کنسرت استینگ بازگشایی شد.

در حالی که حملات داعش در سه نقطه شهر پاریس سال پیش منجر به کشته شدن ۱۳۰ نفر شده بود، این سالن کنسرت نیز که نقطه اصلی تهاجم آنها بود در این مدت تعطیل مانده بود.

در این برنامه که دیشب در سالگرد حملات صورت گرفت کنسرت با یک دقیقه سکوت به یاد کشته شدگان سال پیش آغاز شد. استینگ هم در سخنانی گفت: شما را هرگز فراموش نمی‌کنیم.

وی در این برنامه گفت: ما امشب دو وظیفه داریم نخست آنهایی را که در این حملات جان خود را از دست دادند به یاد آوریم و بعد زندگی را با اجرای موسیقی در این مکان تاریخی تجلیل کنیم.

در ۱۳ نوامبر سال ۲۰۱۵ این سالن موسیقی و در حالی که کنسرت یک گروه راک آمریکایی در آنجا برگزار می‌شد، دو ساعت در اشغال سه مرد مسلح قرار گرفت و در نهایت ۹۰ نفر کشته شدند.

شماری از بازماندگان آن شب در برنامه دیشب حضور داشتند. عواید این برنامه به دو بنیاد خیریه اهدا می‌شود که برای حمایت از قربانیان آن حادثه ایجاد شده است.

این در حالی است که دولت فرانسه در سالگرد این عملیات به مدت ۶ ماه دیگر وضعیت فوق العاده در پاریس را تمدید کرد.

استینگ کنسرت خود را با این شعار به پایان برد: عمر باتاکلان دراز باد...   

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: