انتشار: ۱۳:۳۸ - ۲۴ آبان ۱۳۹۵
رییس مجلس شورای اسلامی گفت: شهادت محسن خزایی خبرنگار صدا و سیما در حلب سوریه روحیه مجاهدت ملت بزرگ ایران را به جهانیان نشان داد.
به گزارش تابناک  فرهنگی، علی لاریجانی روز دوشنبه در مراسم تشییع پیکر شهید مدافع حرم محسن خزایی خبرنگار صدا و سیما اظهار داشت: امروز عزیزی را از دست داده ایم که ملت ایران سال ها با سلاح تصویر وی مانوس بوده اند.
وی گفت: شهید خزایی گل سرسبد خبرنگاران بود. دلباخته امام حسین (ع)، انقلاب اسلامی و سراپا شور و شوق برای اهداف انقلاب و نظام داشت.
رییس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از دست دادن چنین نیروی فرزانه و دلباخته انقلاب سخت است.
وی خاطرنشان کرد: شهادت خزایی نشان داد که این ملت مجاهد بوده و با تمام وجود وارد صحنه می شود.
لاریجانی تصریح کرد: وقتی خبرنگاران همراه با نیروهای مسلح در جبهه های حق علیه باطل و دیگر میادین سخت حضور پیدا می کنند، نشان دهنده ایستادگی و پایداری ملت ایران است.
وی اظهار داشت: همچنین این امر نشان دهنده حفظ روحیه مجاهدت و حماسی ایرانیان است. ملتی که اهل مجاهدت باشد به طور حتم هیچ وقت خوار نمی شود.
وی گفت: این شهادت برای همه کشورهای دیگر یک پیام روشن دارد که ما در دوستی هایمان راسخ و در راهمان استوار هستیم.
لاریجانی گفت: ما در سوریه برای این دفاع می کنیم که حادثه کربلا به نحوه دیگری ظهور پیدا نکند.
رییس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به همین دلیل نیز از مردم عراق حمایت می کنیم تا عتبات عالیات حفظ شود و آنان که گرفتار یوغ صدام بوده اند دیگر گرفتار تروریست ها نشوند.
وی ادامه داد: کشورهای بزرگ پشت سر تروریست ها هستند و رژیم صیهونیستی و آمریکا در تاسیس و حمایت از جریان های تروریستی در منطقه کمک می کنند.
وی ادامه داد: تحلیل آنان این است که این آشفتگی بهترین شرایط برای بقای رژیم صیهونیستی است، لذا ملت ایران پیشرو مبارزه با تکفیری هاست و از روی آگاهی و شناخت در این مبارزه حضور دارد.
وی خاطر نشان کرد: ما افتخار به این راه می کنیم و خانواده شهدا برگزیدگان در پیشگاه خداوند هستند.
محسن خزایی خبرنگار صدا و سیمای جمهوری اسلامی که از سه سال پیش در جبهه های مختلف مبارزه با گروه تروریستی داعش در سوریه برای تهیه گزارش حضور داشت، روز شنبه
(22 آبان) بر اثر اصابت ترکش خمپاره نیروهای تکفیری در شهر حلب به شهادت رسید.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: