انتشار: ۱۵:۵۴ - ۱۶ آبان ۱۳۹۵
آیین تشییع پیکر مرحوم محسن سیف پارسا پیشکسوت و منتقد سینما صبح امروز از مقابل خانه سینما طی مراسمی تشییع و برای خاکسپاری در قطعه هنرمندان به بهشت زهرا (س) منتقل شد.
به گزارش سرویس سینما و تئاتر تابناک فرهنگی ، در این مراسم تعدادی از اعضای انجمن منتقدین سینما کارگردانان، نویسندگان و اهالی سینما به همراه خانواده مرحوم سیف حضور داشتند.
سیروس الوند کارگردان و پیشکسوت سینما در این مراسم گفت: با محسن سیف در دهه 40 و در مجله فردوسی آشنا شدم.
وی افزود: بسیار شخصیت غریبی داشت، در داستان نویسی با مهارت خاص، و از منتقدین راستین سینما در حرفه بازیگری بود.
هوشنگ گلمکانی سردبیر مجله فیلم نیز در سخنانی گفت: محسن سیف از سال 48 با نوشته هایش آشنا شدم او یک روزنامه نگار وارد و ماهر بود و در تمام زمینه ها روزنامه نگاری به ویژه کودکان قلم شیوایی داشت.
وی گفت: محسن سیف اهل جلوه گری نبود و نمی خواست به عنوان تیتر مطرح شود و از اخلاق و معرفت خاصی در بین منتقدین سینما برخوردار بود.
جواد طوسی پیشکسوت و مدیرعامل خانه سینما هم گفت: برای محسن سیف می بایست بیشتر از این ها از سوی مسوولان ارشاد ارزش قایل می شدم چرا که او به دنبال مطرح شدن سینمای ناب ایران و حتی یک نظریه پرداز و سبک شناس در زمینه هنر سینما بود.
وی افزود: خلوت نیشنی و همچنین در سینمای ایران و چهر ه های بسیار مطلوبی در عرصه سینمای ایران معرفی کرد.
بنابر این گزارش مقرر شد پیکر مرحوم محسن سیف پارسا در بهشت زهرا در قطعه هنرمندان در کنار مزار مرحوم پارساپور به خاک سپرده شود و مراسم ختم آن مرحوم روز سه شنبه 18 آبان در مسجد نور برگزار خواهد شد.
مرحوم محسن سیف پارسا منتقد سینما جمعه گذشته بر اثر بیماری در تهران دار فانی را وداع گفت.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: