انتشار: ۱۵:۴۰ - ۱۶ آبان ۱۳۹۵
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نمایشگاه مطبوعات را نماد همدلی دانست و گفت: شعار دولت تدبیر و امید حرکت در مسیر اعتدال و پرهیز ار رفتار های جناحی است، در سال های که در کنار دکتر روحانی بوده ام، فهمیدم که ایشان اعتدال را در کارهای فرهنگی مبنا قرار می دهد، باید این رفتار را در عرصه رسانه باز تعریف کنیم.
به گزارش تابناک  فرهنگی به نقل از پایگاه اینترنتی نمایشگاه، صالحی امیری عنوان کرد: در این گفتمان، عقلانیت، امنیت فرهنگی و تعامل فرهنگی شاخص های بنیادین برای رسیدن به توسعه فرهنگی هستند، اصحاب رسانه باید این گفتمان را در سطح ملی باز تولید کنند، رسانه ها باید عقلانیت را با درک مسایل جهانی در عرصه ملی عملی کنند.
وی گفت: جرهر رفتار حجت الاسلام والمسلمین روحانی اخلاق مداری در حوزه رسانه است، آقای روحانی تاکید دارد اصل اخلاق از اصل انقلاب مهم تر است و دولت تدبیر و امید در سه سال گذشته اعتماد سازی، شفافیت نظام مندی عدالت رسانه ای و توجه به نشریات محلی و خصوصی را جز برنامه های خود قرار داده و این مسیر همچنان در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه می یابد
صالحی امیری با مخاطب قرار دادن رییس جمهوری گفت: جناب رییس جمهوری، جامعه مطبوعاتی افرادی شریف هستند که در شرایط سختی به سر می برند و اقتصاد مطبوعات برای تداوم حیات به حمایت خاص حضرتعالی نیاز دارد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه برای رسیدن به یک نقطه مطلوب نیازمند سازمان نظام رسانه ای هستیم، اظهار کرد: خوشبحنانه از این منظر اقدامات جدی انجام شده و در این دولت با تصویب سازمان نظام رسانه ای، بسیاری از اصحاب مطبوعات در چارچوب سازمان، سامان پیدا خواهند کرد و دخالت دولت به حداقل خواهد رسید.
وی اصل گردش آزاد اطلاعات که قانون آن توسط رییس جمهوری ابلاغ شد را مبنای برجام داخلی دانست و افزود: بر اساس این قانون دولت امانتدار اطلاعات و رسانه صاحب اطلاعات است و دولت اصل پاسداری از گردش آزاد اطلاعات را دنبال خواهد کرد.

صالحی امیری دولت را گوش شنوا برای شنیدن نقد و نگرش های مختلف از طریق رسانه ها دانست و ادامه داد: دولت به اصل اساسی صداقت و شفافیت تاکید و باور درونی دارد و به تکثر افکار و سلایق در حوزه رسانه احترام می گذارد.
وی خاطرنشان کرد: دولت نقد را به عنوان کارکردی می پذیرد و تخریب را چون موریانه کاهنده شفافیت می داند و امیدوارم این دولت بتواند لبخند را بر لبان بیش از 20 هزار فعال رسانه ای سختکوش در سراسر کشور بنشاند.
بیست ودومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها تا 21 آبان ماه در مصلای امام خمینی(ره) برپا است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: