انتشار: ۰۰:۰۱ - ۱۱ آبان ۱۳۹۵
رسانه های نوین و مسائل جدید در ایرانبه گزارش کانال تلگرام دکتر علی ربیعی وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی، دهمین کتاب دکتر علی ربیعی با عنوان "رسانه های نوین و مسائل جدید در ایران" روز گذشته منتشر شد.

پیش از این، از ایشان کتابهایی پیرامون سرمایه اجتماعی، مدیریت دانش و سیاستهای رفاهی منتشر شده است که از مهمترین این کتب می توان به "جامعه شناسی تحولات ارزشی" _که رفتار شناسی رای دهندگان را در ایران مورد مطالعه قرار داده است_  و همچنین "مطالعات امنیت ملی" و "معمای دولت مدنی" اشاره کرد.

مشهورترین کتاب  این نویسنده "زنده باد فساد" می باشد که چاپ هفتم آن در سال ۱۳۸۵ نایاب شد و دیگر در آن سال توسط وزارت ارشاد تجدید چاپ نشد.

کتاب اخیر پس از ارائه چارچوبی مفهومی نظری در مورد نقش رسانه های نوین ، طیف گسترده‌ای از مسائل مرتبط با شبکه های اجتماعی وفضای مجازی  را در زمینه خوانش ایرانیان از سریالهای ماهواره ای، جنبش های نوین دینی در فضای مجازی،تنهایی و انزوای اجتماعی ، بحران هویت، روابط مختلف دوستیابی در فضای مجازی،تغییرات ارزشی و ... را بررسی می کند.

در این کتاب سعی شده دایره وسیعی از مسائل اجتماعی ناشی از رسانه های نوین به صورت علمی و بر اساس روش های ترکیبی مطالعه شود .

مندرجات کتاب می تواند ذهنیتی روشن تر از چگونگی رشد فناوری های اطلاعاتی و ارتباطی و همگرایی آن ها و همچنین مسائل اجتماعی نوین ناشی از آن ها را ارائه کند.

کتاب "رسانه های نوین و مسائل جدید در ایران" توسط انتشارات سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران  و در ۳۸۶ صفحه منتشر شده است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: