انتشار: ۱۰:۰۹ - ۰۴ آبان ۱۳۹۵
خبرنگاران برای چندمین بار پشت درهای اتاقی که این‌بار به خداحافظی علی جنتی اختصاص یافته بود؛ ماندند و بازهم یک - دو رسانه خاص با برخورداری از رانت‌های خاص به محل برگزاری جلسه راه داده شدند.
به گزارش تابناک فرهنگی، مراسم خداحافظی علی جنتی با کارکنان وزارت ارشاد، صبح امروز (دوشنبه سوم آبانماه) در سالن سینمایی وزارت ارشاد برگزار شد.

سیدعباس صالحی، احمد مسجدجامعی، حسین نوش‌آبادی، حجت‌الله ایوبی، فرزین ضرغامی، همایون امین‌زاده و سایر شاغلین معاونت‌خانه‌های ارشاد از حاضران در این مراسم بودند. مراسمی که سوءمدیریت برگزارکنندگان و عدم رعایت جایگاه و شان خبرنگاران در آن مشهود بود.

درحالی‌که روابط عمومی وزارت ارشاد از روز پیش مدعی شده بود؛ حضور برای خبرنگاران در این مراسم غیرممکن است و جلسه فوق تنها؛ جلسه‌ای داخلی میان خود کارمندان ارشاد است؛ اما براساس رویه این وزارتخانه برای برخی جلسات؛ که ارتباط خاص با خبرنگاران خاص را درپیش گرفته است؛ با لابی‌گری برگزارکنندگان مراسم؛ تنها دو رسانه در جلسه حضور داشته و به پوشش لحظه به لحظه سخنان علی جنتی، سیدعباس صالحی و دیگران پرداختند.

نکته تاسف‌برانگیزتر آنکه خبرنگاران سایر رسانه‌های غیرنورچشمی اجازه حضور در این مراسم را پیدا نکردند و از ورود آنها به ساختمان ارشاد جلوگیری شد و آنها که توانسته بودند به ساختمان راه پیدا کنند و خود را به پشت در سالن سینمایی - محل برگزاری جلسه - برسانند، با تذکرهای مکرر حراست وزارت ارشاد مواجه می‌شدند.

امیدواریم برگزارکنندگان جلسات وزارت ارشاد که تاکنون بارها همین رویه را در مناسبت‌های مختلف درپیش گرفته است؛ به چند سوال پاسخ دهند:

اول آنکه؛ چگونه مدعی‌ آن هستند هیچ خبرنگاری در جلسه حاضر نخواهد بود؛ حال آنکه حراست وزارت ارشاد پاسخ می‌دهد از روزهای قبل هماهنگی‌ برای حضور یکی دو رسانه محدود انجام شده است؟

دوم آنکه؛ آیا خبرنگاری می‌تواند بدون حضور مراسم؛ گزارش جز به جز مراسم را روی خروجی رسانه خود قرار دهد؟

سوم آنکه؛ آیا وزارتی که نام فرهنگ و ارشاد اسلامی را بر پیشانی خود نهاده؛ می‌تواند چنین بی‌محابا ابتدایی‌ترین رفتار حرفه‌ای و صنفی را نادیده گرفته و در انظار عمومی از قانونی که خود وضع کرده؛ تخطی کند؟

کاش وزیر تازه از راه رسیده‌ای که قرار است بر اصلی‌ترین کرسی این وزارتخانه تکیه بزند؛ نیروهای تحت اختیار خود را سامان‌دهی کرده و به آنها متذکر شود که رسانه‌ها باهم برابر هستند اما نه برخی برابرتر. / ایلنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: