انتشار: ۱۵:۱۴ - ۲۸ مهر ۱۳۹۵
مدیر پایگاه جهانی مجموعه نقش جهان اصفهان گفت: مرمت ایوان عالی قاپو بعد از 10 سال کار مداوم، تا پایان سال جاری به اتمام می رسد.
به گزارش سرویس میراث فرهنگی وگردشگری تابناک فرهنگی به نقل از معاونت میراث فرهنگی، فریبا خطابخش افزود: اکنون کارگاه مرمت عمارت عالی قاپو برای بازسازی و مرمت کف و نرده ها دایر است اما تزئینات سقف عمارت عالی قاپو تقریبا تمام شده و تا یک ماه دیگر به اتمام می رسد.
وی ادامه داد: اکنون مرمت تزئینات دیواره شمالی ضلع شرقی ایوان عالی قاپو به پایان رسیده و امیدواریم با مرمت نرده ها، عید نوروز امسال داربست ها از ایوان عالی قاپو برچیده شود.
خطابخش همچنین درمورد برخی انتقاداتی که درخصوص نخاله هایی که به منظر عالی قاپو فضای ناخوشایندی بخشیده، گفت: از آنجایی که کارگاه مرمت در ایوان عالی قاپو برپا است و عالی قاپو نیز مسیر تردد گردشگران است، شرایط برای ما پیچیده شده و نمی توانیم هر روز نخاله ها را تخلیه کنیم.
وی افزود: اجازه داریم که هفته ای یک مرتبه نخاله ها را پاکسازی کنیم اما بهترین کار این است که با قراردادن نخاله ها در داخل گونی های همرنگ، شرایطی را مهیا کنیم که گردشگرانی که برای بازدید می آیند از منظر بوجود آمده اذیت نشوند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: