انتشار: ۱۴:۵۸ - ۲۸ مهر ۱۳۹۵
نشست ماهانه اعضای خانه موسیقی بارویکرد موسیقی عاشورایی با حضور هنرمندان موسیقی در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود.
به گزارش سرویس موسیقی تابناک فرهنگی به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای ارسباران، تعزیه‌خوانی گروه «راویان عشق» به سرپرستی امیر زینعلی، اجرای قطعه نینوا از آثار بردیا صدرنوری توسط این هنرمند، تک‌نوازی نی (حامد رضا قنبری) بخشی از برنامه‌های این نشست است که شنبه اول آبان‌ماه ساعت ۱۸ در این فرهنگسرا برگزار می‌شود.

همچنین برگزیدگان مسابقه «آهنگسازی کانون آهنگسازان خانه موسیقی» دراین برنامه معرفی خواهند شد.

علاقه‌مندان برای حضور در این نشست می‌توانند به فرهنگسرای ارسباران به نشانی خیابان شریعتی، بالاتر از پل سیدخندان، خیابان جلفا مراجعه کنند یا با تلفن‌های ۲۰-۲۲۸۷۲۸۱۸ تماس بگیرند.

«مرگ متن و نقش نمایه‌ای آن در  هنر اسلامی» بررسی می‌شود

دومین نشست «جلوه حسن» با عنوان «مرگ متن و نقش‌نمایه‌های آن در هنر اسلامی» و رویکرد ماهیت هنر اسلامی برگزار می‌شود.

 در این نشست که ۲۸ مهر ساعت ۱۷ در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود، سیدغلامرضا اسلامی مقاله‌ای با موضوع «مرگ متن و نقش نمایه‌های آن در هنر اسلامی » را مورد بررسی علمی قرار می‌دهد.

«ﻣﺮﮒ متن پس از ﻣﺮﮒ مؤلف و ﻣﺮﮒ مخاطب» در تفسیر موثر است و از طریق آن می‌توان به تجزیه و تحلیل مطالب مرتبط با هنرهای اسلامی و نقد آن‌ها پرداخت و در به‌روزرسانی دستاوردهای پژوهشی بهره جست. همان‌گونه که یک معمار در طراحی خانه خود لازم نیست پیامی را به خودش یادآوری کند، آثار هنرهای اسلامی نیز همچون نشانه‌های نمایه‌ای با کمرنگ کردن اثرات خود (ﻣﺮﮒ متن) و با روشی هوشمندانه به چیز دیگری که همان معنای متعالی آن است، اشاره دارند.

غلامرضا اسلامی کارشناس ارشد معماری و شهرسازی ازدانشگاه شهید بهشتی، دکتری معماری و برنامه‌ریزی توسعه از انگلستان است. او همچنین فعالیت‌هایی از قبیل مدیرکل فرهنگی دانشگاه تهران، معاون آموزشی دانشکده معماری، عضو هیات علمی وابسته گروه مطالعات عالی هنر، رییس کارگروه معماری شورای تحول و ارتقاء علوم انسانی، داوری مسابقات متعدد پروژه‌های معماری (حرمین مقدس کربلای معلی، فرودگاه امام خمینی (ره)، مصلی تهران)، یادمان کارون چهار، ورودی چند شهر جدید، ساختمان نظام مهندسی سمنان، مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، رییس موزه هنرهای معاصر تهران، عضو هیات امنای دانشگاه سوره را در کارنامه خود دارد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: