انتشار: ۱۴:۳۵ - ۲۸ مهر ۱۳۹۵
جمشید حقیقت شناس بیان کرد که آثار رسیده براساس فراخوان طراحی پوستر نهمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر انتظار شورای هنری جشنواره را تامین نکرد.
به گزارش تابناک فرهنگی، جمشید حقیقت شناس دبیر هنری جشنواره تجسمی فجر گفت: اوایل مرادماه با هدف مشارکت عمومی تر هنرمندان، در این دوره برای طراحی پوستر جشنواره فراخوانی منتشر شد تا از بین آثار رسیده، پوستر و نشانه گرافیکی این دوره از جشنواره انتخاب شود اما پس از پایان مهلت تعیین شده و بررسی آثار، شورای هنری جشنواره هیچکدام از پوسترها نتوانستد نظر شورا را جلب کنند.

حقیقت شناس در ادامه افزود: بنابراین هیچکدام از ۵۵ پوستر دریافت شده از ۵۵ شرکت کننده انتخاب نشد و طبعا هیچکدام مورد استفاده قرار نخواهد گرفت.

وی عنوان کرد: هرچند هیچ پوستر از بین آثار رسیده برگزیده نشده است اما شورای هنری سه پوستر را شایسته تقدیر دانستند، با این وجود این پوسترها برای جشنواره استفاده نمی شوند.

حقیقت شناس گفت: دبیرخانه جشنواره به منظور روشن بودن موضوع و آشنایی جامعه هنری و علاقمندان هنر با آثار ارسالی بر اساس فراخوان طراحی پوستر جشنواره، سه پوستری را که شورای هنری شایسته تقدیر دانست و نسبت به سایر آثار مناسب تر است، منتشر می کند.

وی در پایان گفت: با توجه به عدم پذیرش هیچکدام از پوسترهای رسیده براساس فراخوان، برای طراحی پوستر نهایی جشنواره از بین طراحان گرافیک، هنرمند یا هنرمندانی انتخاب خواهند شد.

نهمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر با هدف معرفی ایده های اصیل و آفرینش های بدیع و خلاقانه هنری و پژوهشی از سوی دفتر هنرهای تجسمی با همکاری موسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر بهمن ماه سال جاری در موزه هنرهای معاصر تهران برگزار خواهد شد.

نهمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر با رویکرد معرفی آثاری که قابلیت های نوین و تعامل گرایانه را در قالب بهره مندی از یک یا چند رشته از هنرهای تجسمی، به سامان رسانده و ایده ای اصیل و مفهومی هنرمندانه را به نمایش بگذارند، برگزار می شود و هنرمندان، پژوهشگران و متقاضیان می توانند تا ۲۱ آذرماه با ثبت نام و ارسال تصاویر حداکثر سه اثر یا پروژه (یا ترکیبی از هر دو) در سایت www.ivafestival.ir در جشنواره شرکت کنند./مهر

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: