انتشار: ۱۳:۱۷ - ۲۶ مهر ۱۳۹۵
مراسم تشییع پیکر سعید کشن فلاح صبح امروز دوشنبه (26مهر) با حضور هنرمندان و شاگردان وی در حوزه هنری برگزار شد.
به گزارش سرویس سینما و تئاتر تابناک فرهنگی ، مراسم تشییع پیکر سعید کشن فلاح صبح امروز دوشنبه (26مهر) آغاز شد.مراسم تشییع از روی سن تالار اندیشه آغاز و پیکر وی بر دوش هنرمندان قرار گرفته و با صحنه تاتر خداحافظی کرد. پیکر استاد به محوطه باز حوزه هنری هدایت شد و  در کنار شهدای غواص دفن شده در حوزه هنری قرار گرفت.

*مومنی: او یکی از طلایه داران عرصه هنر انقلاب بود

بدرقه استاد تئاتر کشور با ذکر یا حسین صورت گرفت. محسن مومنی شریف مدیر حوزه هنری با تسلیت به خانواده و جامعه هنری گفت.

وی در سخنانی گفت: من در محضر ایشان از فضایل ایشان صحبت کردم و امروز متاسفم که باید در مقابل پیکر ایشان سخن بگویم. او فردی بود که تسلیم بیماری نشد و همیشه پر تلاش بود این مشیت الهی بود ایشان شخصیت والا و ارادت برانگیز است خصایل نیکو و صفات زیبایی در شخصیت ایشان وجود داشت.

وی ادامه داد منطق قرانی است کسی که ایمان دارد و عمل صالح انجام می‌دهد. محبت ایشان در دل همه جای می‌گیرد. او شخصیت اهل عمل و خستگی ناپذیر بودو بی اعتنا به شهرت و بروز و ظهور رسانه ای فعالیت می کرد متاسفانه حق ایشان در رسانه ما ادا نشد او یکی از طلایه داران عرصه هنر انقلاب بود.

رئیس حوزه هنری ادامه داد: حق ایشات به گردن هنر نمایشی ما حقی عظیم است ایجاد مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری که از کنار این مرکز سینمای حوزه راه افتاد ایشان در دانشگاه هنر نیز نقش موثری داشتند ما روز های چهارشنبه در خدمت ایشان بودیم که با انگیزه حاضر شدند هرگز تسلیم بیماری نشد ودر انتظار مرگ نبود به خانواده ایشان تسلیت می گویم.

*عزیزی: هرجا آموزش و راه اندازی بود کشن‌فلاح حضور داشتند

در بخش دیگر مراسن تاج بخش فناییان سخنان خود را با تسلیت به جامعه هنری اغاز کرد و گفت: تسلیت می گویم به شما مهربانان که قدر هنر می دانید و برای تشییع این هنرمتد حاضر شدید.

وی ادامه داد: او مهربانی کرد و گاهی نامهربانی و گاها نامهربانی دید اما خدایی پاک و زحمتکش بود. کسی که آخرین لحظه برای خانواده اش کار کرد لابد جامعه را فراموش نکرد لابد خیرخواه است.

وی ادامه داد او به خانواده اش عشق می ورزید خانواده اش هم ایشان را دوست داشتند همسرش می گفت سعید هرروز زیباتر می‌شود. حتما اینگونه بود و ایشان زیبایی هایش را می دیدند خداوند سعید را بیامرزد و گناهان کوچکش را بیامرزد

محمود عزیزی در ادامه مراسم گفت: نزدیک به چهار دهه در عرصه تاتر در بخش های مختلف حضور داشت هرجایی آموزش و راه اندازی بود ایشان حضور داشتند .او اوایل انقلاب یک تنه فعالیت کرد دانش و حتی حیثیتش را برای ارتقا تاتر مایه گذاشت . جسم ایشان با ما نیست اما روحشان در دل همه ما است.

در مراسم این هنرمند انقلابی مدیران حوزه هنری به همراه هنرمندان حوزه تئاتر و ادبیات چون مهدی شفیعی، شریعتی، محمود عزیزی، حبیب احمدزاده، ایرج راد، جمال شورجه، فرهاد توحیدی مجید عبدالعظیمی و جمعی از دانشجویان ایشان حضور دارند.

در ادامه مراسم دکتر اکرمی رئیس دانشگاه هنر درباره مرحوم سعید کشن فلاح گفت: مردی که امروز بدرقه راهش هستیم مردی زرین از اهل هنر است که به خزان پیوست، مرحوم دکتر یکی از هنرمندان متعهد و رنج دیده بود که بعد از انقلاب فعالیت گسترده‌ای در عرصه هنر انقلاب و تئاتر انجام داد.

ایشان تمام فرصت‌ زندگی،‌کاری و حرفه‌ای شان را در جهت اعتلای هنر نمایش کشور صرف کردند و این کار ایشان ارزشمند و قابل ستایش است.

رئیس دانشگاه هنر در ادامه گفت: در بخش حرفه‌ای و آموزش پرتلاش بودند و جزء هنرمندان موثر در رشته تئاتر و نمایش، شاگردان زیادی را تربیت کردند که انشاءالله ادامه دهنده راه آن بزرگوار شود. هیچ ارثی گرانقدرتر از این نیست که انسان راه  خودش را در هنر و در میان هنرمندان قرار دهد. هنر سنگ زیربنای فرهنگ است و هنرمندان سنگ‌های این زیربنا همه تألمات را تحمل‌می‌کنند تا جامعه شاد باشد و ارزش‌های فرهنگی ملت و اجتماع حفظ شود.

مرحوم یکی از تأملات روحی‌اش رساندن و ارتقای فرهنگ بود. همه هنرمندان در این کشور مظلوم‌اند و برخلاف آنچه شعار داده‌ایم که انقلاب یک حرکت فرهنگی است اما به فرهنگ توجه چندانی نمی‌شود، فرهنگ نیاز به آزادی بیان، مکان و امکانات بروز و ظهور هنر را دارد که از آن دریغ می‌کنیم. امیدوارم هنر و فرهنگ کشور با وجود هنرمندان و هنردوستان بالنده باشد.

بعد از نوحه‌سرایی بر پیکر مرحوم سعید کشن‌فلاح، مهدی شفیعی مدیر مرکز هنرهای نمایشی گفت: به همه جامعه هنری، همسر گرامی و فرزندان ایشان تسلیت می‌گویم، سیل پیام‌ها و تسلیت‌ها در رسانه‌ها و فضای مجازی نشان از این مهم داشت که خانواده بزرگ تئاتر سوگوار و عزادار رفتن ایشان هستند. من از جانب خانه تئاتر آقایان همت و راد و همه اصناف مرتبط با جامعه تئاتری این مصیبت را تسلیت می‌گویم.

وی ادامه داد: جایگاه تئاتر بعد از انقلاب مدیون این هنرمند ارزنده است ایشان و برخی از دوستان‌شان پس از انقلاب به تئاتر کشور رسمیت بخشیدند و همه دانش‌آموختگان تئاتر یا مستقیم و یا از شاگردان اساتیدی بودند که ایشان تربیت کردند. نسل جوان امروز تئاتر مدیون حضور موثر ایشان است.

شفیعی در ادامه گفت: مرحوم کشن‌فلاح با توجه به بیماری که داشت با انگیزه در مجامع حاضر می‌شد و جایگاه ویژه‌ای داشت. از ایشان خواستم تا در هسته اصلی شورای ارزشیابی و نظارت حاضر شود، ایشان در جلسات با کمک همسرشان حضور داشتند و حضورشان کاملا فعال بود. همیشه دغدغه تئاتر داشتم و بیماری دغدغه‌های ایشان است.

وی در خاتمه گفت: متاسفانه امسال بزرگان تئاتر را از جمله داود رشیدی، کمال علوی و امروز سعید کشن‌فلاح را از دست دادیم این عزیزان ستون‌هایی هستند که خسران بزرگی بر تئاتر ما ایجاد شد. هنرمند رفتنی نیست و همواره در خانواده هنر باقی می‌ماند.

پس از مرثیه سرایی و نوحه‌‌خوانی بر اباعبدالله الحسین بر پیکر مرحوم سعید کشن‌فلاح حجت‌الاسلام دوست‌پرور نماینده ولی فقیه در دانشگاه هنر نماز خواندند و پیکر ایشان با بدرقه هنرمندان و هنردوستان به سمت قطعه هنرمندان هدایت شد.

در این مراسم علاوه بر مدیران حوزه هنری چهره هایی چون  حمید شاه‌آبادی، احمد میرعلایی، مجید رجبی‌معمار، شهریار رشیدعلی‌پور، ایرج راد، محمد حیدری، رحمت امینی، حسین مسافرآستانه، حسین پارسایی، عباس عظیمی و پیمان شریعتی، محسن علی اکبری، جواد اردکانی، احمد مهرانفر، محسن حسینی، حامد سقایان، محمدباقر قهرمانی، سعید ذهنی، هما جدیکار ،علیرضا قزوه، کوروش زارعی و...  حضور داشتند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: