انتشار: ۱۶:۱۶ - ۲۵ مهر ۱۳۹۵
نخستین همایش ملی کاربرد روش های آماری در مطالعات باستان شناسی با هدف توسعه کاربردی این روش ها برگزار می شود.
به گزارش سرویس میراث فرهنگی و گردشگری تابناک فرهنگی به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، همایش ملی کاربرد روش های آماری در مطالعات باستان شناسی در روزهای 26و 27 فروردین ماه سال 1396توسط پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری برگزار می شود.
محورهای این همایش شامل اندیشه کاربرد آمار در علوم باستان شناسی، استفاده از روش های آماری در تحلیل داده های باستان شناختی شامل زیستگاه و معماری، سفال، بقایای استخوانی، بقایای گیاهی، سکه ها و مهرها ، ابزارهای سنگی و فلزی و سایر یافته ها و مواد فرهنگی است.
بنا به این گزارش روش های نمونه گیری آماری در فعالیت های میدانی باستان شناسی، مطالعات موردی در تحلیل یافته ها با به کارگیری روش های آماری و تبیین فرایند استفاده از روش های آماری در مراحل مطالعات باستان شناسی سایر محورهای این همایش را تشکیل می دهد.
مخاطبان این همایش، باستان شناسان، متخصصان آمار، دانشگاه ها، مراکز و موسسات پژوهشی هستند.
حمیده چوبک رئیس پژوهشکده باستان شناسی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری و رئیس علمی همایش در نخستین نشست کمیته برگزاری، این همایش را در برقراری ارتباط بین علم آمار و باستان شناسی که در سالهای اخیر مورد بی توجهی قرار گرفته بسیار ارزشمند دانست.
در این نشست همچنین مقرر شد مقاله های برتر نخستین همایش کاربرد روش های آماری در مطالعات باستان شناسی، با موافقت انجمن علمی باستان شناسی ایران در یک شماره از مجله به صورت شماره اختصاصی چاپ شود.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: