انتشار: ۱۶:۰۶ - ۲۵ مهر ۱۳۹۵
شهرام ناظری خواننده پرآوازه ایران می گوید وقتی می بینیم با گذشت سال ها چقدر مناظر کشورمان تغییر کرده و خُشکسالی همه جا را فرا گرفته دچار افسردگی می شویم ، واقعا باید برای این فجایع محیط زیستی اشک ریخت.
به گزارش تابناک  فرهنگی ؛استاد صاحب سبک آواز ایرانی پس از بازدید از نمایشگاه عکس 'ایران از چشم های هما' ، آثار جورج ژرستر سوئیسی که عکاسی هوایی از نقاط مختلف کشورمان در دهه 50 است افزود : با دیدن این عکس ها انسان متاسف می شود که چرا ما همه آثار تاریخی و محیط زیست را از بین می بریم.
وی در سخنان خود نسبت به برج سازی بی رویه و رعایت نشدن اصول شهرسازی در پایتخت ایران انتقاد کرد.
به گزارش شنبه روابط عمومی بنیاد آفرینش های هنری نیاوران ناظری که با همراهی سید عباس سجادی رییس فرهنگسرای نیاوران از این مجموعه عکس بازدید کرد اظهار داشت: این عکس ها نشان دهنده عظمت و حقیقت تمدن ایران زمین است.
صاحب عنوان هنرمند برتر آسیا همچنین در بازدید ازنمایشگاه 'آب حیات' مجموعه ای از نقاشی-خط های نیر مصری پور که در همین مجموعه برپا است با بیان اینکه ادبیات، مادر همه هنرهاست گفت: یک هنرمند خطاط ، نقاش و یا موسیقی دان با داشتن دانش درحوزه ادبیات می تواند آثار هنری ماندگاری به جامعه عرضه نماید.
ناظری افزود: درموسیقی ما اساتید تک نواز بسیار داشته ایم که آثارشان ماندگارشده است ،اساتیدی چون جلیل شهناز و حسن کسائی که درحوزه ادبیات بسیار قوی بودند و اطلاعات زیادی داشته اند.
استاد موسیقی مقامی ایران درباره آثار نیرمصری پور عنوان داشت: مشخص است که صاحب این آثار با حس درون و دلش کارمی کند.بینش ،تفکر و احساس عمیق هنرمند درآثار و سوژه های انتخاب شده بسیار جالب است ،با توجه به اینکه این هنرمند عنوان داشته است برای خلق این آثار از صدای من الهام گرفته است.
ناظری افزود:برای من بسیاردلگرم کننده و باعث خوشحالی است زیرا احساس می کنم چراغ هنر و ادبیات خاموش نشده و در جاهایی روشن است ،امیدوارم این هنرمند با توجه به راهی که انتخاب کرده آینده درخشانی درانتظارش باشد.
21 تابلو نقاشی خط از نیر مصری پور به مناسبت روز مولانا در فرهنگسرای نیاوران دایر شد که درتمامی تابلوها از اشعار مولانا یک مصرع با خط نستعلیق کار شده و همه اشعاری است که شهرام ناظری آنها را خوانده است و خطاط اذعان داشته که با شنیدن صدای این خواننده نامی، تابلوهای مزبور را طراحی کرده است.
استاد صاحب سبک آواز و موسیقی سنتی درباره فرهنگسرای نیاوران نیز چنین نظر داد: فضای هنری فرهنگسرای نیاوران با انسان حرف می زند ،حتی اگر مدیریت این مجموعه به شخصی غیر متخصص سپرده شود این فضای هنری به او اجازه نمی دهد فعالیت های غیر فرهنگی ،هنری دراین مکان اجرا شود ولی خوشحالم که امروز شاهدیم مدیریت این فرهنگسرا به عهده کسی است که خود به حوزه فرهنگ ،هنر و ادبیات آشنا است.
ناظری افزود: انتظار ما ازمدیریت فرهنگسرای نیاوران این است که چنین نمایشگاه هایی دراین سطح برپا نمایند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: