انتشار: ۱۵:۵۶ - ۲۵ مهر ۱۳۹۵
کریستف رضاعی می گوید: داشتن زمان کافی برای نزدیک شدن به سلیقه کارگردان بسیار تاثیر گذار است زیرا یک آهنگساز باید ابتدا سلیقه کارگردان را درک کند تا بتواند کاری مناسب ارائه دهد، این مسئله نیز خواستار شناخت و زمان است و فقط با خواندن داستان فیلم امکان پذیر نیست باید چندین بار فیلم را مشاهده کرد و با کارگردان راجع به فکری که دارد صحبت شود.
به گزرش سرویس موسیقی تابناک فرهنگی ؛کریستف رضاعی آهنگساز در مورد وضعیت کنونی موسیقی فیلم در ایران گفت: خوشبختانه تعداد فیلم هایی که تولید می شوند کم نیست و این باعث می شود اتفاق های خوبی در این راستا رخ دهد، ولی شخصا موسیقی فیلمی را در این اواخر نشنیده ام که باعث اتفاق خاصی در این حوزه باشد شاید دلیل این موضوع کم بودن دستمزد آهنگساز ها و زمان کوتاه برای ساخت کار است که مسلما وقتی هزینه کمی در قبال کاری دریافت شود راحت تر از کنار آن می گذرند و می روند سراغ ساخت کار بعدی که می توان گفت کیفیت فدای کمیت می شود.

وی در خصوص شرط همکاری با کارگردان ها گفت: داشتن زمان کافی برای نزدیک شدن به سلیقه کارگردان بسیار تاثیر گذار است زیرا یک آهنگساز باید ابتدا سلیقه کارگردان را درک کند تا بتواند کاری مناسب ارائه دهد، این مسئله نیز خواستار شناخت و زمان است و فقط با خواندن داستان فیلم امکان پذیر نیست باید چندین بار فیلم را مشاهده کرد و با کارگردان راجع به فکری که دارد صحبت شود.

او در خصوص ریسک انجام کارهای متفاوت خود گفت: وقتی آهنگساز در کار خود صادق باشد و موسیقی فیلم بار هنری و معنوی بیشتری داشته باشد که هدف، ساخت آهنگ های ماندگار باشد می تواند در این عرصه موفق باشد.

این آهنگساز درباره اثرموسیقی بر فضای فیلم گفت: وقتی یک کارگردان می خواهد موسیقی در فیلم خود داشته باشد باید حتما جایگاه خیلی مهمی برایش فراهم سازد که آن موسیقی صرفا نقش همراهی فیلم را نداشته باشد، در واقع موسیقی فیلم باید ایجاد کننده جنبه فکری و داستانی باشد که مخاطب بتواند موضوع را درک کند. سینما عملا یه تصویر دو بُعدی واقعیت است که وقتی موسیقی وارد این فضا می شود یک بُعد دیگر به آن اضافه می کند.

رضاعی درپایان در مورد نکاتی که در نوشتن سمفونی تاثیر گذار است بیان کرد: داشتن وقت که بتوان از خلاقیت در ساخت آثار استفاده کرد بسیار مهم است، راحت بگویم آهنگساز مثل یک اسفنج می ماند که تمام اتفاقاتی که در اطرافش رخ می دهد از نظر عاطفی و اجتماعی روی این فرد تاثیر گذار است و باعث می شود چیزی که امروز و هفته بعد می نویسد با یکدیگرمتفاوت باشد. با توجه به این که بسیار خوب است با سفارشی که برای ساخت آهنگ می گیریم از نظر مالی نیز تامین شویم ولی این حرف اصل ماجرا نیست و یک آهنگساز در خلق سیر آثارش باید خلاقیت داشته باشد تا بتواند موضوعی را مطرح کند که جامعه نیز با آن ارتباط برقرار کند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: