انتشار: ۱۵:۱۲ - ۲۵ مهر ۱۳۹۵
اسدالله امرایی معتقد است:فکر می‌کنم عملکرد ارشاد در مقایسه با دوره قبل اصلا قابل مقایسه نیست و تغییراتی که صورت گرفته است تغییرات ملموسی بوده و کلا در فضای صنعت نشر فکر می کنم ایشان کارنامه نسبتاً قابل قبولی دارد.
به گزارش تابناک فرهنگی ؛اسدالله امرایی مترجم در خصوص عملکرد علی جنتی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت یازدهم گفت: من فکر می‌کنم عملکرد ارشاد در مقایسه با دوره قبل اصلا قابل مقایسه نیست و تغییراتی که صورت گرفته است تغییرات ملموسی بوده است و کلا در فضای صنعت نشر فکر می کنم ایشان کارنامه نسبتاً قابل قبولی دارد.

وی افزود: در واقع اگر می‌خواهیم نسبت به قبل مقایسه کنیم در واقع قابل مقایسه نیست. اما اینکه به هر حال به چه دلیلی ظاهراً استعفا داده اند و نمی‌دانم پذیرفته شده است یا خیر.
امرایی ادامه داد: وزرای زیادی آمدند و رفتند ولی همچنان نویسنده ها، شاعرها و مترجم ها ماندند. حالا ممکن است یک دوره‌هایی نتوانستند کارهایشان را ارایه کنند و در دوره‌های دیگر بهتر بوده است اما من گمان می کنم ایشان کارنامه قابل قبولی در طول این دوره داشته است.
مترجم «کوری» افزود: فرهنگ از آن حوزه‌هایی است که همیشه آدمها در آن مدعی بوده اند و حوزه حساسی است. امیدوارم به هر حال اگر باشند کارشان را ادامه دهند و بتوانیم از تجربه‌هایی که داشتند بیشتر استفاده کنیم اگر نباشند هر جایی که هستند موفق باشند.
وی در پاسخ به این سوال که چرا با وجود عملکرد نسبتا قابل قبول ارشاد فشار برای استعفای او وجود دارد نیز گفت: ببینید به هر حال اولاً هنوز مشخص نیست. درمورد وزارتخانه یا کلا در مجموعه های اداری واقعیت این است که تصمیم گیر نهایی الزاما وزیر نیست و بیشتر بدنه کارشناسی است که کار می‌کند و کار را پیش می‌برند.

درست است که امکان چانه زنی و تسهیل امور را دارد ولی تا حدود زیادی به خصوص در بخش فرهنگی آن بدنه کارشناسی و معاونان هستند که بار اصلی را به دوش می کشند. به هر حال شخص وزیر هم در انتخاب مسوولین و کارشناسان و مدیران حوزه کاری خودش بی تاثیر نیست. در مجموع در مقایسه با دوره‌های قبل به نظرم ایشان موفق تر عمل کرده است./ایسکانیوز
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: