انتشار: ۱۵:۰۲ - ۱۰ مهر ۱۳۹۵
گروه موسیقی «مازیار چاهی» با شرکت در جشنواره موسیقی «خورشید» اسپانیا، موفق به کسب مقام نخست در بخش موسیقی فولکلوریک (موسیقی بومی) شد.
به گزارش سرویس موسیقی تابناک  فرهنگی به نقل از روابط عمومی گروه «چاهی»، این گروه به سرپرستی مازیار چاهی، با اجرای دو پرفورمنس (هنر اجرا) با عنوان «دژ سپید» و «نبرد آرتمیس» (نخستین بانوی دریاسالار جهان) و تکیه بر داستان های اصیل ایرانی، توانست در جشنواره بین المللی «خورشید» بارسلونا (اسپانیا) که سپتامبر 2016 برگزار شد، مقام نخست را از آن خود کند.
محوریت اجرای امسال گروه «چاهی» نیز همچون سال های گذشته بر اساس اجرای سازهای کوبه یی، به ویژه ساز «دف» بود.
گروه موسیقی چاهی با اجرای پرفورمنس هایی برگرفته از داستان های اصیل ایرانی و تلاش برای به نمایش گذاشتن تمدن کهن ایران زمین، در رقابت با گروه هایی از کشورهایی همچون فرانسه، اسپانیا، روسیه، هند، مجارستان، لیتوانی، کوبا، گرجستان و ترکیه، موفق به کسب مقام نخست این مسابقات شد و توانست بار دیگر نام کشور جمهوری اسلامی ایران را در مجامع بین المللی طنین انداز کند.
مازیار چاهی (دف و سرپرست گروه)، نادیا زارع (دف)، مینا مهریزی (دف)، مهدی رجب زاده (دف) محمد رضا غفاری (دف) و امیر رضا افخمی (دهل)، اعضای گروه موسیقی «چاهی» در جشنواره ی بین المللی «خورشی» اسپانیا بودند.
گروه موسیقی «چاهی» آبان ماه سال گذشته نیز در مسابقه های جهانی موسیقی اتریش که با عنوان «Vienna Stars 2015» می شود، شرکت کرده بود و در شهر وین به اجرای برنامه پرداخته بود و توانسته بود در این مسابقه ها به سه مقام برگزیده دست یابد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: