انتشار: ۱۴:۴۳ - ۱۰ مهر ۱۳۹۵
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نمایشگاه دستاوردهای دولت یازدهم را بسیار ارزنده دانست و گفت:‌ حُسن این نمایشگاه این است که صرفا به ارائه آمار نپرداخته و با ارائه آثار حجمی نشان می‌دهد که دولت چه خدماتی را انجام داده است.
به گزارش تابناک  فرهنگی، علی جنتی که صبح امروز (شنبه، ۱۰ مردادماه) در افتتاحیه نمایشگاه «هنر تدبیر» در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت، اظهار کرد: این نمایشگاه با همکاری نهاد ریاست جمهوری و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در تالار وحدت برگزار شده و هدفش این بوده است که مجموعه خدمات دولت یازدهم را عرضه کند.

او ادامه داد: اگرچه ارائه تمام خدمات دولت در چنین نمایشگاهی امکان‌پذیر نیست، اما یکسری از فعالیت‌های دولت و وضعیت موجود کشور در حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی و سیاسی در زمان تحویل‌گیری کار توسط این دولت نشان داده می‌شود و به‌تدریج خدمات دولت را در طول سال‌های ۹۳، ۹۴ و ۹۵ نشان می‌دهد.

جنتی در پاسخ به پرسش خبرنگاری که پرسید چرا نام عکاسان در زیر عکس‌های این نمایشگاه درج نشده است؟ گفت:‌ قرار نیست تمام عکس‌هایی که در این نمایشگاه ارائه شده، با نام عکاس نشان داده شود. عکس‌هایی که در این نمایشگاه وجود دارند، نشان‌دهنده یکسری واقعیت هستند و آن واقعیت‌ها را منعکس می‌کنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به پرسش دیگری درباره مشکلات بیمه قاریان قرآن، اظهار کرد:‌ مشکل کار این است که اعتبار لازم در بودجه کل کشور برای این کار گذاشته نشده و در صندوق حمایت از هنرمندان، نویسندگان و روزنامه‌نگاران نامی از قاریان قرآن نیست.

او اضافه کرد: ما به‌دنبال این بودیم که صندوق جدایی برای فعالان قرآنی تشکیل دهیم. مبلغ ۱۰ میلیارد تومان اعتبار در بودجه هست که اگر آن را تخصیص بدهند این کار را انجام خواهیم داد.

براساس این گزارش، نمایشگاه دستاوردهای دولت یازدهم شامل عکس، فیلم و ... صبح امروز (١٠ مهرماه)  توسط معاون اول رئیس‌جمهور در فضای باز تالار وحدت افتتاح شد.

اجرای موسیقی «ای ایران» توسط نوازندگان سازهای بادی ارکستر سمفونیک بخشی از مراسم افتتاحیه بود. در این مراسم، مسوولانی مانند مرتضی بانک، علی جنتی - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی -، علی مرادخانی - معاون امور هنری وزارت ارشاد -، مجید ملانوروزی - مدیرکل مرکز هنرهای تجسمی وزارت ارشاد -، فرزاد طالبی - مدیرکل دفتر موسیقی - و علی‌اکبر صفی‌پور - مدیرعامل بنیاد رودکی - حضور داشتند. همچنین هنرمندانی مانند شهرداد روحانی، فریدون شهبازیان، ایرج راد، هادی مرزبان، اسماعیل خلج، محمود عزیزی، اکبر زنجانپور و سیاوش طهمورث به افتتاحیه «هنر تدبیر» آمده بودند.

 موسسه توسعه هنرهای معاصر مجری این طرح است و سازه نمایشگاه نیز توسط سیامک احصایی طراحی شده است.

این نمایشگاه شامل عکس، فیلم و اینفوگرافی از دستاوردهای دولت یازدهم در حوزه‌های امنیت، کشاورزی، برجام، فرهنگی و ... است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: