انتشار: ۱۹:۰۲ - ۲۷ شهريور ۱۳۹۵
دومین جشنواره بین المللی نقاشی کودکان بیمار از اول مهر در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در تهران و همزمان در ۳۰ شهر دنیا آغاز به کار می کند.
به گزارش تابناک فرهنگی، نیما رضایی رئیس دومین جشنواره بین المللی نقاشی کودکان بیمار گفت: گروه سلامت و هنر دانشگاه علوم پزشکی تهران با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی Semmelweis مجارستان و همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و بیش از ۶۰ نهاد و سازمان دولتی، غیردولتی و انجمن های خیریه داخلی و خارجی با هدف ارتقای روحیه کودکان بیمار از طریق پیوند هنر و سلامت طی فراخوانی از تمامی کودکانی که سابقه بیماری و بستری شدن در بیمارستان داشته اند، خواست با ارسال نقاشی به دبیرخانه این جشنواره، خاطرات و تجربیات دوره درمان خود را ارایه کنند.

وی افزود: پس از اعلام فراخوان و طی مدت سه ماه بیش از ۱۳۰۰ اثر از ۲۴ کشور دنیا به دبیرخانه جشنواره ارسال شد و کودکانی از سراسر جهان ذهنیات و باورهای خود از دوره بیماری، امیدها و دردهای درمان و رابطه بیماران با کادر درمانی و محیط بیمارستانی را در قالب نقاشی به دبیرخانه جشنواره ارائه کردند.

رضایی گفت : از بین آثار دریافتی ۲۰۰ اثر مورد پذیرش داوران داخلی و خارجی جشنواره قرار گرفت که از یکم تا ۱۶ مهرماه به مناسبت بازگشایی مدارس و هفته جهانی کودک، در تهران و سی شهر دنیا و پایتخت مجارستان به نمایش عموم درخواهد آمد.

رئیس گروه سلامت و هنر دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد: از بین نامزدهای اصلی جشنواره آثاری از کشورهای  ایران، هنگ کنگ، آلمان، ترکیه، یونان، هندوستان، استرالیا، مجارستان، بلاروس، تونس، بلغارستان، رومانی، آذربایجان و برزیل حضور دارند که در نهایت از ۱۲ اثر برگزیده در چهار گروه سنی، ۹ مهر ماه با اهدای هدیه و تندیس جشنواره در بوداپست تقدیر می شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: