انتشار: ۱۵:۱۹ - ۲۴ شهريور ۱۳۹۵
برگزاری کارگاه تخصصی توسط حاتمی کیا، معرفی داوران بخش فیلمنامه نویسی، اعلام فیلم های دانشجویی و حضور یک فیلمساز عراقی با دو اثر از جمله اخبار امروز جشنواره فیلم «مقاومت» است.
به گزارش سرویس سینما و تئاتر تابناک فرهنگی ، ابراهیم حاتمی‌کیا در «کارگاه انتقال تجربه» چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فیلم «مقاومت» به انتقال تجربه‌ها و دیدگاهای سینمایی‌اش می‌پردازد.

کارگاه‌های انتقال تجربه یکی از برنامه‌های آموزشی و پژوهشی این دوره جشنواره «مقاومت» است که در آن یکی از بازیگران یا کارگردانان آثار سینمایی با موضوع انقلاب و دفاع مقدس و سینمای مقاومت به طور مستقیم و رودررو با مخاطب به بیان تجربیات و خاطرات خود از بازی یا ساخت آن اثر خواهند پرداخت.

این کارگاه‌ها علاوه بر جذابیت عمومی، برای علاقمندانی که در حوزه سینما فعال هستند فرصتی را ایجاد خواهد کرد تا از نزدیک با زوایای مختلف فعالیت آن هنرمند در عرصه سینمای مقاومت آشنا شده و در صورت داشتن پرسش، پاسخ خود را بی‌واسطه از آن سینماگر مطرح دریافت نمایند.

کارگاه انتقال تجربه جشنواره مقاومت قرار است با ۵ چهره مطرح حوزه سینمای دفاع مقدس برگزار شود و این فیلمساز پیرامون تجربیات خود در ارتباط با ساخت فیلم های «چ»، «بادیگارد» می‌پردازد و به پرسش علاقمندان پاسخ خواهد داد.

داوران بخش فیلمنامه نویسی معرفی شدند

اسامی هیات داوران بخش مسابقه فیلمنامه نویسی «قلم طلایی» چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فیلم «مقاومت» معرفی شدند.

این هیات ۵ نفره را گل علی بابایی، انسیه شاه‌حسینی، جابر قاسمعلی، مسعود اطیابی و مهدی آذرپندار تشکیل می‌دهند.

هیات داوران جشنواره، ۲۰ اثر راه ‌یافته به بخش مسابقه فیلمنامه نویسی «قلم طلایی» را داوری خواهند کرد.

عناوین فیلم های دانشجوی اعلام شد

عناوین فیلم‌های منتخب برای اکران دانشجویی جشنواره بین‌المللی «مقاومت» اعلام شد.

عناوین این آثار به این ترتیب است:

«رد پای فرشته» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی ناصر نادری.

«ققنوس» به کارگردانی جمشید بیات ترکی و تهیه‌کنندگی مرکز مستند سوره.

«خالد و مجتبی» به کارگردانی روح الله رفیعی و تهیه‌کنندگی روایت فتح.

«فرمانده» به کارگردانی محمد هادی نعمت الهی و تهیه‌کنندگی شبکه افق.

«برادران» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی مهدی نقویان.

«پل» به کارگردانی امیر حسین نوروزی و تهیه‌کنندگی مرتضی شعبانی.

«بیجی» به کارگردانی وحید فراهانی  و تهیه‌کنندگی سازمان هنری رسانه ای اوج.

«فرمانده جواد» به کارگردانی روح الله رفیعی و تهیه‌کنندگی روایت فتح.

«بازگرد» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی ماریا ماوتی

«با مرگ زندگی» به کارگردانی وحید فراهانی و تهیه‌کنندگی سید هاشم موسوی.

جشنواره بین‌المللی فیلم «مقاومت» با همکاری سازمان بسیج دانسجویی در ۱۵۰ دانشگاه در استان‌های مختلف برگزار می‌شود و با توجه به استقبال دانشگاه‌ها احتمال افزایش این آمار وجود دارد.

فرزندان جنگ و طعم زندگی اکران می شود

پویانمایی فرزندان جنگ (ابناء الحرب) Children Of War و فیلم کوتاه طعم زندگی(طعم الحیاه) Taste Of Life به کارگردانی مدو علی از عراق در بخش آثار کوتاه و پویانمایی چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فیلم «مقاومت» در پردیس سینمایی ملت اکران می‌شود.

اکران این فیلم طی روزهای برگزاری جشنواره از ۲ تا ۹ مهرماه پیش‌بینی شده است.

پویانمایی فرزندان جنگ، تصویری کودکانه و ترسناک از جنگ از طریق نقاشی‌های یک یتیم عراقی به نمایش می‌گذارد. قصه آن به این شرح است: در یک یتیم‌خانه عراقی، یک کودک قربانی جنگ، غم‌ها و تجربیات خود را از طریق تعدادی نقاشی عیان می‌کند. ذهن کودکانه او اتفاقات را کنترل می‌کند اما از دید او ما متوجه می‌شویم که مساله جنگ به دلیل مرگ پدر برای او حل نشده است.

همچنین، فیلم کوتاه طعم زندگی (طعم الحیاه) Taste Of Life از همین فیلمساز نیز در جشنواره حضور دارد. این فیلم کوتاه مواجهه مادر عزادار با روح پسر کودکش که در بمباران کشته شده است را به تصویر کشیده است.

ماجرای فیلم به این شرح است: در پس یک تراژدی، بازدید مادر عزادار از محلی است که پسرش در آن کشته شد وجود دارد. در آنجا، او با روح پسر جوانش مواجه شده و قادر به درک محیط اطرافش نیست. این برخورد کوتاه، در نهایت قرار روح پسر را به آرامش رسانده و او را آماده‌ی پیوستن به قربانیان دیگر در زندگی پس از این می‌کند.

چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فیلم «مقاومت» با شعار «تجلی گفتمان فرهنگی انقلاب اسلامی» به همت بنیاد فرهنگی روایت و انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس از ۲ تا ۹ مهرماه سال جاری در تهران برگزار می‌شود.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: