انتشار: ۱۸:۴۳ - ۲۳ شهريور ۱۳۹۵
مدیرکل میراث فرهنگی فارس گفت: تا کنون مجوز ساخت و ساز ساختمان های بلندمرتبه و خارج از ضوابط و قوانین میراث فرهنگی در حریم باغ جهانی ارم در شیراز صادر نشده است .
به گزارش سرویس میراث فرهنگی و گردشگری تابناک فرهنگی، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری فارس، مصیب امیری با اشاره به اخبار منتشر شده در راسنه ها و فضاهای مجازی در خصوص ساخت ساختمان های بلند مرتبه در حریم باغ جهانی ارم و خطر خروج این باغ از فهرست یونسکو گفت: نشر چنین اخباری کذب است و میراث فرهنگی هیچ گونه مجوزی مبنی بر موافقت با ساخت ساختمان های بلند مرتبه در حریم باغ جهانی ارم صادر نکرده است .

به گفته وی ، ارتفاع ساخت و ساز در حریم این مجموعه جهانی ۵/۸ متر است و هر گونه ساخت و ساز بدون رعایت ضوابط و مقررات در حریم خلاف قانون می باشد که میراث فرهنگی ، به هیچ عنوان اقدام به صدور مجوزی خلاف قانون نمی کند .

مدیرکل میراث فرهنگی فارس اضافه کرد : ارتفاع ساخت و ساز در حریم این مجموعه حداکثر ۵/۸ متر است و هر گونه ساخت و ساز بدون رعایت ضوابط و مقررات حریم باغ ارم خلاف قانون می باشد و میراث فرهنگی به هیچ وجه اقدام به صدور مجوز و یا نوافقت با ساخت و سازهای غیر مجاز نمی کند .

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: