انتشار: ۱۴:۰۱ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۴
مسئول بخش سوره مهر الکترونیک از عرضه 5 عنوان کتاب گویا، 4 عنوان کتاب تعاملی، برای اولین بار با 12 عنوان کتابی که دارای قابلیت تکنولوژی واقعیت افزوده است در نمایشگاه کتاب حضور می یابد.
مسئول بخش سوره مهر الکترونیک از عرضه 5 عنوان کتاب گویا، 4 عنوان کتاب تعاملی، برای اولین بار با 12 عنوان کتابی که دارای قابلیت تکنولوژی واقعیت افزوده است در نمایشگاه کتاب حضور می یابد.

به گزارش فارس، امین نادری، مسئول بخش سوره مهر الکترونیک پیرامون برنامه‌های سوره مهر برای حضور در نمایشگاه کتاب اظهار داشت: سوره مهر الکترونیک در هشت بخش در نمایشگاه کتاب به شکل ویژه حضور خواهد داشت.

وی ادامه داد: بخش اول مربوط به کتاب الکترونیک سوره مهر است، انتشارات سوره مهر از طریق نسخه نرم افزار کتابخوان 600 عنوان از کتاب‌ها را در موضوعات مختلف از طریق این نرم افزار ارائه می کند. از ویژگی های این نرم افزار آن است که کتاب های گویا و چند رسانه‌ای را پشتیبانی می کند.

نادری تاکید کرد: بخش دوم کتاب‌های گویا است؛ سوره مهر با 5 عنوان کتاب گویا در نمایشگاه کتاب حضور دارد. از جمله این آثار می توان به گوشواره عرش، نامه های کوفی، جای امن گلوله ها و دریا خانوم و... اشاره کرد،؛  این آثار در قالب dvd با بهترین کیفیت ارائه می شود.بعلاوه اینکه نسخه الکترونیک آن از طریق نرم افزار کتابخوان سوره مهر قابل دسترسی است.

مسئول بخش سوره مهر الکترونیک به بخش دیگر یعنی کتاب‌های تعاملی اشاره کرد و افزود؛ سوره مهر با 4 عنوان کتاب تعاملی در نمایشگاه حضور دارد، سه گانه‌های رودابه حمزه‌ای به نام دست بزنم به کبریت، چاقو و قلیون و... از آن جمله است که اپلیکیشن ها در بستر اندروید و ios تهیه شده است. کتاب تعاملی «خروس پر طلایی» چهارمین اثر تعاملی سوره مهر ات که همه این آثار روی بازارهای اپیکیشن ایران با قیمت مناسب عرضه شده است.

به گفته وی، کتاب‌های چند رسانه‌ای بخش دیگر فعالیت الکترونیک سوره مهر است؛ سوره مهر در سال گذشته در این بخش با کتاب «خاطرات احمد احمد» در نمایشگاه کتاب حضور داشت،  امسال علاوه بر عرضه آن کتاب اپلیکیشن‌های مولتی مدیا «دختر شینا»، «آه باشین»، «آنک آن یتیم نظر کرده» و «قرآن صفارزاده» را عرضه می کند، مسئولان سوره مهر تلاششان در انتخاب این آثار این بوده که آثار مطرح منتشره در سال 93 را مبدل به اپیلیکیشن کنند؛ کتاب «انک آن یتیم نظر کرده» و « قرآن صفارزاده» چون در سه زبان ارائه می‌شود لبیکی است به ندای رهبر انقلاب در راستای نامه ایشان به جوانان غربی، ما هم وظیفه خود دانستیم در این مسیر تلاش کنیم. از این رو این دو کتاب را در نمایشگاه عرضه خواهیم کرد و از سوی دیگر اپلیکیشن را روی سامانه پلی استور قرار می دهیم تا در سراسر دنیا قابل دسترسی باشد.

نادری اضافه کرد: بخش دیگر مربوط به تکنولوژی واقعیت افزوده است؛ سوره مهر برای اولین بار  با 12 عنوان کتابی که دارای قابلیت تکنولوژی واقعیت افزوده است در نمایشگاه شرکت می‌کند . کاربران با قرار دادن تبلت یا موبایل خود روی کتاب‌ها می‌توانند برخی اطلاعات از قبیل معرفی را در اختیار بگیرند.

وی به بخش سامانه های خارجی عرضه کتاب اشاره و متذکر شد؛ در این بخش سوره مهر با 22 عنوان کتاب الکترونیک روی سامانه پلی بوک و آمازون در نمایشگاه فعال است. این بخش شامل تمام آثار انتشارات سوره مهر در سال 93 می شود که از آن جمله می توان به شیار 143 یا فیض بوک اشاره داشت. تمام تلاشمان این است در نمایشگاه کتاب با قدرت حاضر شویم.

در کنار این فعالیت‌های روزمره کار پژوهشی در حال انجام است، تا ببینیم در حوزه نشر الکترونیک چه اتفاقی در حال رخ دادن است. شماره 15  «فصلنامه کتاب مهر» با موضوع نشر الکترونیک شامل مقالاتی از دانشجویان دانشگاه‌های معتبر کشور در ایام نمایشگاه رونمایی می شود.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: