انتشار: ۱۳:۴۶ - ۲۱ شهريور ۱۳۹۵
تور کنسرت های اروپا همایون شجریان و سهراب پورناظری از اواخر مهرماه سال جاری در کشورهای مختلف آغاز می شود.
به گزارش سرویس موسیقی تابناک فرهنگی ، تور کنسرت‌های همایون شجریان‌ و سهراب پورناظری از اواخر مهرماه در اروپا آغاز خواهد شد و این دو هنرمند در کشورهایی چون فرانسه، هلند و بلژیک به اجرای برنامه خواهند پرداخت. این دو هنرمند در کنسرت‌های یاد شده بخش‌هایی از آلبوم‌های «خداوندان اسرار» و «آیینه‌ها» را اجرا می‌کنند.  

این برنامه که در سالن‌هایی چون ارکستر فیلارمونیک پاریس و مجموعه‌ فرهنگی بوزار در بلژیک روی صحنه خواهد رفت در دو بخش ساز و آواز و گروه‌نوازی موسیقی دستگاهی ایران اجرا می‌شود.

حسین رضایی‌نیا و آیین مشکاتیان سازهای کوبه‌ای، مهیار طریحی سنتور و میلاد محمدی تار هنرمندانی هستند که در این کنسرت ها همایون شجریان و سهراب پورناظری را همراهی می کنند. این در حالی است که به زودی، آلبوم تصویری «خداوندان اسرار» با خوانندگی همایون شجریان و آهنگسازی سهراب پورناظری به کارگردانی رخشان بنی اعتماد منتشر خواهد شد.

«خداوندان اسرار» شامل دو بخش است. در بخش اول آن «ساز و آواز» بداهه در مقام اصفهان با اشعاری از مولوی اجرا شده و بخش دوم شامل روایتی با نام «رهایی» در سه پردهٔ «مهتاب، خداوندان اسرار، جانی و صد آه» روی اشعاری از خیام، مولوی و حافظ است.

در این اثر علاوه بر ساخته‌های سهراب پورناظری، قطعه‌ای از ساخته‌های کیخسرو پورناظری با نام «یاوران» آمده است که پیش از این در آلبوم «حیرانی» منتشر شده بود و حالا سهراب پورناظری با نگاهی متفاوت آن را تنظیم و همایون شجریان اجرا کرده است.

به تازگی نیز موسیقی متن فیلمِ «رگ خواب» با آهنگسازی سهراب پورناظری و خوانندگی همایون شجریان به پایان رسیده است. این ششمین تجربه‌ همکاری پورناظری با حمید نعمت‌الله است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: