انتشار: ۱۵:۲۱ - ۱۷ شهريور ۱۳۹۵
رییس سازمان سینمایی یک هفته مانده به روز ملی سینما با بیان این که در سال سینمایی گذشته برخوردهایی با سینماگران شد و حکم‌هایی صادر شد که کام سینماگران را تلخ کرد.
به گزارش تابناک فرهنگی ، حجت الله ایوبی که درحاشیه مراسم رونمایی از مجموعه آثار پوران درخشنده در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت با بیان این که متاسفانه به سینما و سینماگران بدبینی وجود دارد و این بدبینی به مدیران کشور و قوای مختلف تزریق می‌شود ادامه داد: در کنار همه خوبی‌های سال گذشته اتفاق تلخی افتاد و به سینماگرانی که تلاش کردند با ساخت فیلم‌های خوب، زبان گویای مردم و باعث افتخار نظام جمهوری اسلامی باشند برخوردهایی شد و حکم‌هایی صادر شد که اندکی کام سینما را تلخ کرد و هم‌چنان هم گرفتار آن هستیم.

او پوران درخشنده را به عنوان کسی که در گذشته به آثار او بدبینانه نگاه می‌شد اما امروز آن نگاه‌ها تغییر کرده است معرفی کرد و گفت: همه سوابق خانم درخشنده را می‌دانیم. او از فیلمسازان انقلابی کشور است اما زمانی فیلم می‌ساخت که همه در مقابلش ایستادند و گفتند آن فیلم مساله دارد اما امروز همه می‌گویند فیلم خوبی ساخته بود. این همان نگاه منفی است که برخی به فیلم‌ها دارند.

رییس سازمان سینمایی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب وقتی در جریان دقیق آسیب‌های اجتماعی قرار گرفتند همه را بسیج کردند و فرمان دادند که برای مقابله با این آسیب‌ها تلاش شود. سینماگران نیز کوشیدند همین آسیب‌ها را با زبانی گویا نشان بدهند اما با موانعی مواجه شدند که انتظار نداشتند.

ایوبی با بیان این که سخت‌ترین روز برای من این است که فیلمسازی را که در جریان کارش هستم و می‌دانم با نیت خوبی فیلم می‌سازد با تعبیر و تفسیرها و حرف و حدیث‌هایی مواجه شود اظهار کرد: متاسفانه اخیرا هم در فضای مجازی حریم سینماگران رعایت نشد و با الفاظی غیرقابل بیان به آنان توهین شد که برای من تلخ‌ترین روز بود.

وی هم‌چنین در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص معرفی نماینده ایران به اسکار اظهار کرد: برای اسکار دیر نشده است، به زودی اصناف، نمایندگان خود را معرفی می‌کنند و هیات انتخاب آماده می‌شوند و احتمالا تا هفته آینده با مشخص شدن اعضا جلسات برگزار می شود و نماینده ما مشخص می‌شود.

رییس سازمان سینمایی با اشاره به اظهارنظر وزیر ارشاد درباره مناسب‌ بودن فیلم ایستاده در غبار برای معرفی به اسکار تاکید کرد: آقای وزیر خیلی دقیق صحبت می‌کنند. ایشان با دقت گفتند که ایستاده در غبار یکی از گزینه‌های مناسب است. من هم فکر می‌کنم این فیلم با کار درخشانی که در آن شده به احتمال زیاد یکی از گزینه‌ها خواهد بود اما باید ببینیم هیات انتخاب چه تصمیمی می‌گیرد و ما از طرف آن‌ها صحبت نمی‌کنیم. هم بنده و هم آقای وزیر نظر شخصی خودمان را می‌دهیم.

او با بیان این که چشم‌انداز بسیار درخشانی برای سال آینده سینمایی متصور است درباره هدیه ویژه روز ملی سینما گفت: قبلا اعلام شد که در روز ملی سینما بلیت سینماها نیم‌بها خواهد بود و به این ترتیب یک «سینما سلام» نصفه نیمه به همه  اعلام شده است. بهترین هدیه را هم خود سینماگران به مردم داده‌اند و لازم نیست روز ملی سینما را مجانی اعلام کنیم تا ثابت شود مردم سینما را دوست دارند. خود آن‌ها اعلام می‌کنند که این سینما را می‌خواهند.

ایوبی در پایان درباره سرنوشت فیلم رستاخیز نیز در جمله‌ای کوتاه گفت: تلاش می‌کنیم سرنوشت نهایی این فیلم اکران آن باشد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: