انتشار: ۱۷:۴۵ - ۱۶ شهريور ۱۳۹۵
مدیرعامل صندوق احیای اماکن تاریخی:

عمارت مسعودیه بسته نشده است

مدیرعامل صندوق احیای اماکن تاریخی و فرهنگی در واکنش به نامه جمعی از هنرمندان به رییس جمهوری در مورد بسته شدن عمارت مسعودیه، خبر تعطیلی این عمارت را تکذیب کرد.
به گزارش سرویس میراث فرهنگی و گردشگری تابناک فرهنگی ؛ محمدرضا پوینده گفت: معتقدم بخشی از هنرمندانی که این نامه را امضا کرده اند، از چند و چون شرایط مسعودیه اطلاعات کافی ندارند.
وی تاکید کرد: عمارت مسعودیه از زمانی که متعلق به بخش خصوصی بود و به دلیل تخلفات پس گرفته شد تاکنون هرگز تعطیل نبوده، حتی مردم در هفته دو روز رایگان از این خانه تاریخی تهران بازدید می کنند.
پوینده ادامه داد: تا ساعتی دیگر بیانیه رسمی از طرف صندوق احیا در تکذیب ادعای نویسندگان نامه به رییس جمهوری درباره عمارت مسعودیه در اختیار خبرگزاری ها قرار می گیرد.
به گفته وی، عمارت مسعودیه با مصوبه صندوق احیا و بهره برداری اماکن تاریخی و فرهنگی کشور از پنج سال پیش تاکنون برای مرمت، احیا و بهره برداری به بخش خصوصی (شرکت سرمایه گذاری عظام) واگذار شد.
گروهی از هنرمندان روز گذشته(دوشنبه) در انتقاد به تعطیلی عمارت مسعودیه به حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری نامه نوشتند.
مدیر عامل و رییس هیات مدیره صندوق احیا پیشتر اظهار کرده بود که شرکت عظام پنج سال پیش این بنای تاریخی را در اختیار گرفت و با وجود اینکه از آن زمان تاکنون، هیچ هزینه ای برای مرمت آن نکرده، بهره برداری از این بنا را از همان اوایل در دستور کار خود قرار داده، از این رو صندوق احیا با استناد به برخی بندهای قرارداد، پس از اخطارهای مکرر 16 اردیبهشت ماه، نامه فسخ قرارداد را به شرکت عظام ابلاغ کرد.
عمارت مسعودیه دومین خانه نفیس و تاریخی تهران پس از کاخ گلستان است که معماری آن مربوط به دوره قاجار است، این اثر که در میدان بهارستان واقع شده، 27 دی سال 1377 به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسید و بنای بسیاری از نهاد های فرهنگی کشور در گذشته، در این عمارت گذاشته شده است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: