انتشار: ۱۹:۴۵ - ۱۶ شهريور ۱۳۹۵
سینمای ژاپن با فیلم «ناگازاکی: خاطرات پسرم» در شاخه بهترین فیلم خارجی اسکار 2017 حضور می‌یابد.
به گزارش سرویس سینما و تئاتر تابناک فرهنگی ، این پنجمین باری است که فیلمی از «یوجی یامادا» کارگردان کهنه‌کار و 84 ساله، نماینده سینمای ژاپن در جوایز اسکار میشود و اولین بار آن به سال 1986 و فیلم «برداشت آخر» باز می‌گردد.

از میان ساخته‌های «یامادا» که تاکنون به اسکار رفته‌اند تنها فیلم «سامورایی گرگ و میش» از سه‌گانه «سامورایی» در سال 2013 به جمع نامزدهای نهایی اسکار راه یافته است.

فیلم «ناگازاکی: خاطرات پسرم» روایتگر داستان زنی است که پسرش در جریان بمباران اتمی ناگاساکی در سال 1945 کشته می‌شود اما فرزندش در مقابل او ظاهر می‌شود و با هم روزهای خوب گذشته را یه یاد می‌آورند.

«یامادا» که بیشتر برای ساخت سریال طولانی «تورا-سان» درباره یک فروشنده دوره گرد است، پیش از این در آثار دیگرش نیز به موضوع جنگ و خانواده پرداخته است.

ژاپن آخرین بار در سال 2008 با فیلم «عزیمت‌ها» به کارگردانی «یوجیرو تاکیتا» موفق به کسب جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی شده است.

تاکنون 21 کشور از جمله استرالیا، بلژیک، کرواسی، کوبا، گرجستان، آلمان، رومانی، عربستان سعودی، سوئیس، ونزوئلا، بلژیک، کره جنوبی و ژاپن نمایندگان اسکار خود را معرفی کردند. سال گذشته 81 فیلم برای حضور در شاخه بهترین فیلم خارجی به آکادمی اسکار معرفی شدند.

 آخرین فرصت برای ارائه آثار از سوی کشورهای مختلف و سینماگران برای حضور در بخش بهترین فیلم خارجی جوایز اسکار تاریخ سوم اکتبر 2016 (12 مهر) اعلام شده است.  فهرست اولیه 9 فیلم خارجی نامزد در جوایز اسکار 2016 روز 17 ژانویه و پنج نامزد نهایی نیز روز 24 ژانویه معرفی می‌شوند.

مراسم اعطای جوایز هشتادونهمین دوره جوایز سینمایی اسکار روز 26 فوریه 2017 (یکشنبه 8 اسفندماه) در دالبی تئاتر لس‌آنجلس برگزار می‌شود و قرار است این رویداد سینمایی در بیش از 225 کشور جهان به صورت زنده به روی آنتن برود.
برچسب ها: اسکار
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: