انتشار: ۱۹:۳۴ - ۱۴ شهريور ۱۳۹۵
۱۷ تفاهم‌نامه در حاشیه اجلاس شهرداران جاده ابریشم به امضاء رسید و پنج تفاهم‌نامه دیگر نیز امروز امضاء می‌شود.
به گزارش سرویس میراث فرهنگی وگردشگری تابناک فرهنگی ، یازدهمین اجلاس بین‌المللی شهرداران جاده ابریشم از دوازدهم در کاروانسرای سعدالسلطنه قزوین شروع شده و تا روز پانزدهم شهریور ماه ادامه خواهد داشت.

نصرتی شهردار قزوین در این اجلاس گفت: در روز گذشته ۱۷ تفاهم نامه در حاشیه اجلاس و در میزهای سرمایه گذاری کره، چین، ترکیه، انگلستان و میزهای سرمایه‌گذاری ایرانی امضاء شد. امروز پنج تفاهم‌نامه به امضاء می رسد. همچنین با همکاری پژوهشگاه میراث فرهنگی، پژوهشکده جاده ابریشم در قزوین نیز راه‌اندازی شده است.

وی افزود: موفق شدیم شهرهای ایرانی و خارجی واقع در مسیر جاده ابریشم را عضوگیری کنیم. اتحادیه شهرهای جاده ابریشم در این اجلاس راه‌اندازی شد این اتحادیه بزرگترین جایگاه برای ما در ایران و رهبری شهرهای در طول مسیر این جاده است.

نصرتی با بیان اینکه در هفته شهر قزوین این اجلاس برگزار شده است، گفت: زمان برگزاری اجلاس های نمادین سپری شده است. باید از امسال که سال اقدام و عمل است کارهای عملی انجام دهیم و همراهی سازمان‌های بین‌المللی در این زمینه بسیار تأثیرگذار است.

شهردار قزوین گفت: مجوز اولین مسابقه بین‌المللی تیراندازی اخذ شده و این برنامه در اسفند ماه برگزار می شود. فدراسیون های دیگر نیز اعلام آمادگی کرده اند که در این زمینه مشارکت کنند، یعنی به این معنی که کار اجلاس شهرداران جاده ابریشم صرفا مدیریت شهری نیست. در مکاتبه‌ای با وزیر امور خارجه و معاونان ایشان هماهنگی شد که قزوین به عنوان مقصد سفر معرفی شود.

وی گفت: اتحادیه‌ای که دیروز تاسیس شد، ورود آژانس‌های سازمان ملل، بنگاه های اقتصادی و بانک جاده ابریشم را دنبال می‌کنند. در این اجلاس، ۷۰ شهردار و معاون شهردار از ۴۹ کشور در مسیر جاده ابریشم و ۲۸ سفیر مقیم در ایران حضور دارند.

در ادامه این برنامه، همتی استاندار قزوین از سرمایه‌گذاران خواست تا در این شهر فعالیت بیشتری انجام دهند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: