انتشار: ۱۹:۴۵ - ۱۴ شهريور ۱۳۹۵
گروه موسیقی «روناک» با استفاده از مجموعه ای از هنرمندان نوجوان و بزرگسال تصمیم دارد یکی از متفاوت ترین کنسرت های خود را برای علاقه مندان موسیقی مقامی اجرا کند.
به گزارش سرویس موسیقی تابناک  فرهنگی ، کیوان علی محمدی سرپرست گروه «روناک» درباره تازه ترین کنسرت گروه توضیح داد: در حال حاضر خوانندگانی از مناطق مختلف ایران در ترکیب گروه «روناک» حضور دارند که در اجرای شهریور شاهد حضور آنان روی صحنه خواهیم بود. ما در این کنسرت در تلاشیم تا با استفاده از موسیقی مناطق کردستان، لرستان، آذربایجان، شمال ایران، بلوچستان، خوزستان، هرمزگان، خراسان، عرب نشین، کلهری و تهران قدیم (سنتی) فضای متفاوتی را به مخاطبان ارائه دهیم که از شنیدن آن لذت ببرند.

وی ادامه داد: بیش از ۴۲ هنرمند در حوزه اجرای موسیقی و حرکات آیینی در کنسرت پیش روی گروه روناک حضور خواهند داشت. البته یکی از نکات جالب توجه این مجموعه حضور هنرمندان نوجوان و پیشکسوت در کنار یکدیگر است به طوری که در مقاطعی از اجرا یک هنرمند نوجوان ۱۳ ساله در کنار یک هنرمند پیشکسوت ۷۰ ساله کنار هم می‌خوانند و می‌نوازند. البته ما سعی کردیم که رنگ سازها به گونه‌ای باشد که از هر منطقه‌، سازی در گروه باشد که بر این اساس بربط، تار، کمانچه، دف سرنا و سازهای دیگر هر کدام نماینده منطقه‌ای هستند.

کیوان علی‌محمدی دف، بیان حسینی کمانچه، کاویان علی‌محمدی کمانچه، کمانچه آلتو، محمد نوزادی تار، حانیه علی‌محمدی تار و بم‌تار، شهریار جعفری عود، هنگامه ترابیان عود و سازهای ابدایی روناک، آنیتا هراتی قانون، حامد پیرا سرنا، امیر ابراهیمی پرکاشن، ندا رضائیان دهل، نقاره، دایره، مریم مرزبان دُم دُم، حمیدرضا سلیمانی نی‌انبانه، سعید مرادخانی کوزه و سازهای کوبه‌ای نوازندگان کنسرت پیش روی گروه روناک هستند.

کنسرت گروه موسیقی نواحی «روناک» روز ۲۵ شهریور ماه همت موسسه «فروغ فلق»، تهیه‌کنندگی زهرا همتی و مدیریت اجرایی احسان میرضیایی در تالار وحدت برگزار می شود./مهر

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: