انتشار: ۱۲:۴۸ - ۱۳ شهريور ۱۳۹۵
همزمان با روزهای پایانی تابستان، همچنان گیشه سینما پُررونق دنبال می شود و گواه این ادعا، پایان خوش نمایش «بارکد» با فروش حدود 11 میلیارد تومانی و رکوردزنی 270 میلیون تومانی «فروشنده» در روز نخست اکران است.
به گزارش سرویس سینما و تئاتر تابناک فرهنگی ، با اکران چند فیلم جدید در سینماهای سراسر کشور، پرده نقره ای رنگ تازه ای به خود گرفت و استقبال از گیشه همچنان با شیب ملایم رو به بالای در حال پیگیری است.
در میان فیلم های روی پرده که از گونه های مختلف ملودرام، طنز، اجتماعی و... تشکیل شده، دو فیلم «لانتوری» سومین ساخته بلند رضا درمیشیان و «فروشنده» به کارگردانی اصغر فرهادی هفته گذشته با استقبال خوبی مواجه شدند.
فیلم سینمای «لانتوری» هفته گذشته با فروش 725 میلیون تومان رکوردار بود و در مجموع این فیلم با 28 روز نمایش در 86 سالن سینما به فروشی بیش از چهار میلیارد و 55 میلیون تومان دست یافت.
«لانتوری» سومین فیلم رضا درمیشیان بعد از «بغض» و «عصبانی نیستم!»، داستانی عاشقانه و پر التهاب را در دل جامعه روایت می کند. عشقی که به جنون ختم می شود.
در این فیلم پُربازیگر هنرمندان بسیاری از جمله نوید محمدزاده، باران کوثری، مریم پالیزبان، رضا بهبودی، مهدی کوشکی، بهناز جعفری، فاطمه نقوی، پریوش نظریه، نادر فلاح، اردشیر رستمی، حسین پاکدل، بهرنگ علوی، ستاره پسیانی، بهرام افشاری، میثم نوروزی، علیرضا خاتمی، رضا رباط جزی، حامد اسماعیل زاده، پانته آ غدیریان، محمد حسین پور و نظام الدین کیایی نقش آفرینی می ‎کنند.
«فروشنده» دومین فیلم پُرفروش این روزهای سینما است که از چهارشنبه هفته گذشته نمایش خود را در سینماهای سراسر کشور آغاز کرد.
این فیلم طی سه روز نمایش فروش 800 میلیونی را تجربه کرده که در نوع خود یک رکورد محسوب می شود.
«فرشنده» در واقع جایگزین یکی دیگر از فیلم های پرفروش این روزهای سینما با عنوان «بارکد» شده است که طی 84 روز نمایش فروش 10 میلیارد و 684 میلیون تومان را بر جای گذاشت.
«فروشنده» همچون دیگر آثار فرهادی مضمونی اجتماعی دارد و به زندگی زوجی به نام «عماد» و «رعنا» می پردازد.
در این فیلم شهاب حسینی، ترانه علیدوستی، بابک کریمی، فرید سجادی حسینی، مینا ساداتی و مارال بنی آدم ایفای نقش می کنند.
«فروشنده» در جشنواره فیلم کن 2016، جایزه بهترین فیلمنامه را برای اصغر فرهادی و جایزه بهترین بازیگر مرد را برای شهاب حسینی به ارمغان آورد.
فیلم سینمایی «سایه» به کارگردانی مسعود نوابی از دیگر آثار تازه به نمایش درآمده است که در آن رضا کیانیان، پدرام شریفی، دیبا زاهدی، فاطمه گودرزی، شبنم مقدمی، ثریا قاسمی، محمود مقامی، امیرضا زرین بخش و مهدی موسی خانی ایفای نقش می کنند.
این فیلم با هفت روز نمایش در 15 سالن سینما 47 میلیون تومان فروش داشته است.
«سایه» مضمونی اجتماعی عاشقانه دارد و داستان پسر و دختری را روایت می کند که قصد دارند با یکدیگر ازدواج کنند اما با مخالفت پدر روبرو می شوند.
«آبنبات چوبی» عنوان دیگر فیلم تازه اکران شده سینما است که طی 14 روز نمایش در 62 سالن سینما، هفته گذشته فروش 214 میلیون تومانی را تجربه کرده است.
این فیلم با بازی رضا عطاران، هنگامه حمیدزاده، سحر قریشی، میلاد کی مرام، کریم امینی، نگار عابدی، صفا آقاجانی و شقایق فراهانی در کل 565 میلیون تومان فروش داشته است.
موضوع «آبنبات چوبی» به کارگردانی محمد حسین فرحبخش درباره دختران فراری است.
فیلم سینمایی «امکان مینا» به کارگردانی کمال تبریزی که 28 روز از نمایش آن می گذرد، هفته گذشته 53 میلیون تومان فروش داشته است.
این فیلم با در اختیار داشتن 13 سالن تا به حال فروشی بیشتر از 333 میلیون تومان نداشته است.
میلاد کی مرام، مینا ساداتی، شاهرخ فروتنیان، بهرنگ علوی، شایسته ایرانی، سیامک صفری، فرزاد باقری، سیامک احصایی، بهادر مالکی و علی مردانه در این فیلم ایفای نقش می کنند.
در خلاصه داستان «امکان مینا» آمده است: تردید، شک و سرانجام خیانت، زندگی عاشقانه مهران و مینا را به مسیر تازه ای می کشاند.
فریدون حسن پور کارگردان خوش ذوق سینما که علاقه بسیار به ساخت فیلم در طبعیت دارد در تازه ترین ساخته خود نیز فیلمی طنز در شمال کشور ساخته است.
«ناردون» به کارگرداین حسن پور که این روزهای در حال نمایش است با استقبال نسبتا خوبی واجه شده و طی 21 روز نمایش در 86 سالن سینما هفته گذشته فروش 510 میلیون تومانی داشته است.
این فیلم با بازی امین حیایی، سیروس گرجستانی، مهران غفوریان، مهران رجبی، شهرام قاعدی، امیر نوری، لیلا اوتادی و علی مسعودی در کل فروش 1 میلیارد و 629 میلیون تومان داشته است.
در خلاصه داستان «ناردون» آمده است: خرج عروسی بیشتر است یا عزا، بهتر است عزا رو تو عروسی و عروسی رو تو عزا گرفت که خرجش کمتر شود.
فیلم سینمایی «من» نخستین تجربه سهیل بیرقی نیز در میان دیگر آثار اکران این روزهای سینما توانسته در گیشه تقریباً موفق عمل کند و هفته گذشته 57 میلیون تومان فروش داشت.
این فیلم با در اختیار داشتن 57 سالن سینما طی 14 روز نمایش، فروش خود را به باشگاه میلیاردی ها نزدیک کرده و توانسته فروش 930 میلیون داشته باشد.
لیلا حاتمی، امیر جدیدی، بهنوش بختیاری، علیرضا استادی، علی منصور، سعید عطائیان، مانی حقیقی، احمد غفوری، داود بخشی خانی، داود مرتضوی و مرتضی آقا حسینی بازیگران «من» هستند.
فیلم سینمایی «زاپاس» دیگر اثر طنز اکران این روزهای سینما، هر چند در ابتدای نمایش چندان در گیشه موفق نبود اما هر چه از زمان نمایش آن می گذرد با استقبال بهتر و بیشتری از طرف مخاطبان مواجه می شود.
«زاپاس» طی 63 روز نمایش در 70 سالن سینما هفته گذشته 212 میلیون تومان فروش داشته است.
این فیلم روایتی از داستان یک تیم فوتبال دسته سومی با بازی امیر جعفری، ریما رامین فر، جواد عزتی، الناز حبیبی، احمد مهران فر، شبنم مقدمی و ماهان نصیری است.
«زاپاس» به کارگردانی برزو نیک نژاد تا به حال فروش چهار میلیارد و 602 میلیون تومانی را تجربه کرده است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: