انتشار: ۱۰:۴۱ - ۱۳ شهريور ۱۳۹۵
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار با دبیر کل مجمع گفت و گوی همکاری آسیا ضمن تاکید بر گسترش همکاری های مشترک فرهنگی و هنری میان کشورهای آسیایی، گفت: با توجه به پیشینه فرهنگی و تمدنی کشورهای آسیایی باید تلاش کنیم تا یک اتحادیه فرهنگی آسیایی تشکیل دهیم.
به گزارش تابناک فرهنگی به نقل از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، «علی جنتی» روز پنجشنبه با «باندیت لیمبس چون» دبیر کل مجمع گفت وگوی همکاری آسیا دیدار و گفت وگو کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این دیدار بر گسترش همکاری های مشترک فرهنگی و هنری میان کشورهای آسیایی تاکید کرد.
جنتی با اشاره به اهمیت قاره آسیا در جهان افزود: منابع این قاره از نظر جمعیت و سرمایه های عظیم انسانی و نخبگان، منابع طبیعی و فرهنگی و تمدنی و ... بسیار با اهمیت است و این خصیصه ها از جمله مزیت های آن محسوب می شود.
وی با تاکید بر ضرورت تشکیل اتحادیه آسیایی که تمامی کشورهای آسیایی را در بر گیرد ادامه داد: با توجه به پیشینه فرهنگی و تمدنی کشورهای آسیایی باید تلاش کنیم تا یک اتحادیه فرهنگی آسیایی تشکیل دهیم.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت تدبیر و امید بر ضرورت تشکیل جلسات مشترک میان مسوولین دبیرخانه مجمع گفت وگوی همکاری آسیا در تهران و مسوولین دبیرخانه این مجمع در کویت با هدف گسترش روابط میان کشورهای آسیایی تاکید کرد.
وی ادامه داد: مجمع گفت وگوی همکاری آسیا می تواند نقش به سزایی در روابط دو جانبه سیاسی و اقتصادی و فرهنگی کشورهای آسیایی داشته باشد.
جنتی در بخش دیگری از سخنان خود بر همکاری های مشترک ایران و کشورهای آسیایی در زمینه های چاپ و ترجمه کتب به زبان های مختلف کشورهای آسیایی، تولید فیلم های مستند و ... با هدف آشنایی با فرهنگ یکدیگر، اعزام گروه های هنری موسیقی، تئاتر و ... تاکید کرد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به چگونگی فراهم آمدن توسعه پایدار، ادامه داد: اصولا توسعه تحقق نمی یابد مگر در شرایطی که آزادی های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی در کنار یکدیگر حرکت کنند و اگر در حوزه اقتصادی پیشرفت داشته باشیم ولی از نظر فرهنگی و ... نتوانیم پیشرفتی داشته باشیم به طور قطع توسعه پایدار اتفاق نمی افتد.
وی در عین حال تاکید کرد: هر کشوری باید در برابر جهانی شدن از هویت و فرهنگ ملی خود حفاظت کنند و کشورهای آسایی در این زمینه به آداب و سنن خود بسیار پایبند هستند.
در ادامه این دیدار، دبیر کل مجمع گفت وگوی همکاری آسیا نیز تاکید کرد: با توجه به وجود اقوام و فرهنگ های مختلف، در عین حال کشورها می توانند در صلح و آزامش در کنار یکدیگر زندگی کنند.
وی گفت: گسترش همکاری های فرهنگ و سیاسی میان کشورهای آسیایی از جمله ضروریاتی است که این کشورها باید بر آن اهتمام داشته باشند.
دبیر کل مجمع گفت وگوی همکاری آسیا بر نقش موثر این مجمع در گسترش روابط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی میان کشورهای آسیایی تاکید کرد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: