انتشار: ۱۸:۰۰ - ۰۷ شهريور ۱۳۹۵
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: ورود گردشگران خارجی به این استان در پنج ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 40 درصد افزایش یافت.
به گزارش تابناک فرهنگی ؛محمد جهانشاهی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : بیش از 15 هزار گردشگر خارجی امسال به استان کرمان سفر کردند و پیش بینی می شود شمار گردشگران خارجی در استان تا پایان سال جاری به 30 هزار نفر برسد.
وی تصریح کرد: این در حالی است که شمار کل گردشگران ورودی به استان در سال 91 تعداد 8 هزار نفر و در سال 92 تعداد 12 هزار نفر بود.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: گردشگری خارجی در دولت تدبیر و امید افزایس سه برابری را نسبت به دولت دهم تجربه کرده است.
وی افزود: با توجه به هزینه کردن 300 دلار توسط هر گردشگر خارجی، تقریبا چهار میلیون دلار برای استان ارزآوری داشته است.
جهانشاهی گفت: اغلب گردشگران خارجی از کشورهای اروپایی و جنوب شرق آسیا از جاذبه های استان کرمان بازدید کرده اند.
وی با اشاره به افزایش 20 درصدی هتل و اماکن اقامتی استان در دولت یازدهم اظهار کرد: تعداد هتل ها در استان کرمان از 25 واحد در سال 91 به 30 واحد در سال 94 افزایش یافته است.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: تاسیسات گردشگری استان با رشد 30 درصدی از 302 واحد در سال 91 به 410 واحد در سال 94 رسید.
وی افزود: تعداد اشتغال در حوزه گردشگری استان نیز از 2 هزار و 800 نفر به سه هزار و 500 نفر در سال 95 افزایش یافته است.
جهانشاهی بیان کرد: باغ شاهزاده ماهان، حمام گنجعلیخان و باغ فتح آباد در کرمان بیشترین آمار بازدید کننده گردشگران را به خود اختصاص داده اند.
استان کرمان با پنج پرونده ثبت جهانی شامل ارگ بم، باغ شاهزاده ماهان، روستای میمند، قنوات و کویر لوت، 700 اثر ملی و حدود هفت هزار اثر شناخته شده تاریخی از قطب های گردشگری به شمار می آید.
سه قنات گوهر ریز جوپار، اکبرآباد و قاسم آباد و کویر لوت، تابستان امسال در اجلاس جهانی یونسکو به ثبت رسید و کرمان از نظر تعداد آثار ثبت جهانی هم اکنون رتبه نخست را در کشور دارد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: