انتشار: ۱۷:۰۰ - ۰۷ شهريور ۱۳۹۵
عملیات مرمت و بازسازی قلعه دختر و قلعه اردشیر با حضور معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در شهر کرمان آغاز شد.
به گزارش سرویس میراث فرهنگی و گردشگری تابناک فرهنگی ، «مسعود سلطانی فر» و «علیرضا رزم حسینی» استاندار کرمان با گذاردن یک خشت در قلعه دختر و اردشیر، عملیات اجرای این طرح را کلید زدند.
مقدمات بازسازی و مرمت این دو بنای ارزشمند تاریخی با پیگیری مدیریت استان از مدتها قبل و با حضور گروه های کارشناسی و سرمایه گذاری فراهم شده و قرار است این مجموعه به امکانات تفریحی و گردشگری نیز مجهز شود.
قلعه اردشیر بر فراز تپه جنوب شرقی شهر کرمان قرار دارد و وضع طبیعی آن باعث شده است که آن را «قلعه کوه» بنامند. دیواره های قلعه از خشت خام ضخیم ساخته شده و «اردشیر ساسانی» آن را بنا نهاده است.
قلعه دختر دیگر قلعه باستانی این شهر است. قلعه دختر یا آتشکده آناهیتا (ناهید) که به قلعه کهنه نیز مشهور است، بر فراز تپه های مرتفع شرقی شهر کرمان قرار دارد. مصالح بکار رفته در این قلعه تنها خشت خام و گل رس است.
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همچنین عصر شنبه در ادامه دومین و آخرین روز سفر به کرمان به همراه استاندار کرمان، جمعی از مسئولان و خبرنگاران از پروژه های شهری در حال اجرا مانند پل سردار شهید حسین بادپا بازدید کرد.
وی از عملیات اجرایی طرح های ساماندهی میدان شهدا (مشتاقیه)، مقبره خواجه اتابک و مجموعه باغ لله به عنوان ابنیه تاریخی در دست بهسازی شهر کرمان نیز بازدید کرد.
معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری روز شنبه در نشست شورای اداری استان و نشست مشترک ستاد اقتصاد مقاومتی استان (گام دوم مثلث توسعه) با فعالان اقتصادی و گردشگری نیز شرکت کرد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: