انتشار: ۱۰:۵۶ - ۰۷ شهريور ۱۳۹۵
نمایش 'شعبده باز' به نویسندگی مشترک شایان افکاری و محمدجواد حبیبی و کارگردانی شایان افکاری در نیاوران روی صحنه رفت.
به گزارش سرویس سینما و تئاتر تابناک فرهنگی به نقل از روابط عمومی بنیاد آفرینش های هنری نیاوران، شایان افکاری درباره داستان و فضای این نمایش می گوید: در این اثر از تکنیک نقالی استفاده شده و بازیگران روی صحنه درباره شخصیت اصلی نمایش که «چ» نام دارد مونولوگ می گویند.
کارگردان این نمایش درباره شیوه اجرایی اظهار داشت: شعبده باز نمایشی است که مکان و جهان مشخصی ندارد و یک فضای فانتزی را برای مخاطب روایت می کند. در این نمایش تلاش شده روی تم نخبه کشی و خوی حسادت بین آدم ها، تمرکز و مانور داده شود.
علاقه مندان می توانند از طریق سایت تیوال و گیشه فرهنگسرای نیاوران برای تهیه بلیت این نمایش اقدام کنند.
نمایش شعبده باز از 5 شهریور ماه شروع و هر شب ساعت 20 روی صحنه می رود.

** نمایشگاه رنگ های سرزمین مادری ام در فرهنگسرای نیاوران
نمایشگاهی از آثار ادمان آیوازیان هنرمند نقاش و معمار صاحب نام با عنوان رنگ های سرزمین مادری ام در فرهنگسرای نیاوران برپا می شود.
این نمایشگاه شامل طراحی از مدل های زنده، تصاویری آبرنگی از معماری کویری، امام زاده ها، بافت های روستایی ایران و هر آنچه که این هنرمند در زمینه نقاشی آبستره خلق کرده خواهد بود و بخشی از مجموعه رباعیات و نقاشی های آبستره ادمان آیوازیان نیز در این نمایشگاه عرضه می شود.
به گزارش روابط عمومی بنیاد آفرینش های هنری نیاوران، در این نمایشگاه همچنین مجموعه ای از جزییات آثار معماری، نقاشی دیواری، تصاویری از کالیگرافی های این هنرمند معمار و نقاش ایرانی از ساخته هایش در ایران، مساجد و موزه های کویت، عمان، عربستان و... ارایه می شود.
بخشی از این آثار آذرماه 1394، در موزه ملی ارمنستان در نمایشگاهی دو ماهه به تماشا گذاشته شد. ادمان آیوازیان متولد 1310 تهران، تنها هنرمند ایرانی عضو انجمن سلطنتی نقاشان رنگ روغن انگلستان است.
علاوه بر اینکه نقاشی های وی را می توان در محل شرکت نورثروپ در لس آنجلس و موزه ی سن لاتزارو در ونیز، موزه ی آرام خاچاطوریان در ایروان، موزه ی مانوکیان در تهران، گالری ملی ایروان و موزه ی دریایی در کورن وال بریتانیا دید، آثارش در کلیسای سرکیس مقدس تهران، کلیسای ارامنه آبادان، کلیسای ارامنه ی اهواز، شرکت نفت تهران، موزه ی ملی و موزه ی هنرهای معاصر تهران، موزه ی ملی ریاض، موزه ی ملی تاریخی عبدالعزیز عربستان، طرح داخلی مسجد بزرگ فرودگاه ریاض، و... جای گرفته اند.
پرتره آرام خاچاطوریان آهنگساز شهیر ارمنی و تصاویر یادنامه تومانیان از آثار شاخص او به شمار می آیند. در خانه توماس توماسیان نقاشی دیواری 8.6 رنگ روغن که صحنه ای از داستان حماسی «داوید ساسون» است نیز یکی از زیباترین نقاشی های اوست.
ادمان آیوازیان، 40 سال بعد از مهاجرت به تهران بازگشت. آبان ماه 1389؛ رباعیات انتزاعی اش و مجموعه ای از آبرنگ ها را اورد و نمایشگاهی در آرت سنتر تهران برگزار شد که در دقایق نخست پس از افتتاح ، همه آثارش به فروش رسید.
نمایشگاه نقاشی های رنگ های سرزمین مادری ام 12 تا 20 شهریور ماه در فرهنگسرای نیاوران برپا است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: