انتشار: ۱۶:۱۵ - ۰۳ شهريور ۱۳۹۵
استرالیا امروز سه‌شنبه اعلام کرد فیلم «تانا» را به عنوان نماینده خود برای اسکار انتخاب کرده است.
به گزارش سرویس سینما و تئاتر تابناک فرهنگی  به نقل از اسکرین، استرالیا با فیلم درام «تانا» ساخته بنتلی دین و مارتین باتلر راهی بخش انتخاب بهترین فیلم خارجی زبان اسکار شد.

این فیلم قرار است در تاریخ ۱۶ سپتامبر در آمریکا اکران شود و ابتدا در نیویورک و بعد در لس‌آنجلس، سانفرانسیسکو و دیگر بازارهای فیلم آمریکا به نمایش درآید.

این فیلم که به زبان نووالی ساخته شده برنده جایزه هفته منتقدان بین‌المللی شده و جایزه بهترین فیلمبرداری را از جشنواره ونیز ۲۰۱۵ دریافت کرده است. داستان فیلم در جزیره وانواتو روی می‌دهد و با الهام از رویدادهای واقعی درباره دو عاشق جوان ساخته شده که از رسوم مردم این جزیره در اقیانوس آرام در مورد ازدواج سنتی سرپیچی می‌کنند و در نهایت فرهنگ جزیره را تغییر می‌دهند.

بازیگران این فیلم تجربه بازیگری نداشتند و از بومیان محلی انتخاب شده‌اند. دیالوگ‌های فیلم نیز ظرف ۶ ماه فیلمبرداری و به صورت بداهه خلق شد و سازندگان فیلم از این تجربه به عنوان تجربه‌ای خاص یاد کردند.

رومانی، کوبا، ونزوئلا، گرجستان و سوییس تاکنون نمایندگان خود را برای بخش خارجی زبان اسکار امسال به آکادمی معرفی کرده‌اند.

مراسم هشتاد و نهمین دوره جوایز اسکار ۲۶ فوریه (دوشنبه ۹ اسفند) برگزار می‌شود.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: