انتشار: ۱۲:۴۷ - ۰۳ شهريور ۱۳۹۵
مشاور فرهنگی رئیس جمهور در ارزیابی تذکر رئیس جمهور به وزیر ارشاد در خصوص عدم برگزاری کنسرت در شهر مقدس مشهد، گفت: صحبت‌های وزیر ارشاد، بد منعکس شده و تعارضی میان نظر وزیر و رئیس جهور نیست.
به گزارش سرویس موسیقی تابناک فرهنگی ؛سیدرضا صالحی امیری مشاور فرهنگی رئیس جمهور و رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، در حاشیه افتتاح نمایشگاه دولتِ ملت و در پاسخ به سوالی  مبنی بر اینکه متعاقب اعلام عدم برگزاری کنسرت در مشهد از سوی وزیر ارشاد، رئیس جمهور در خصوص عدم رعایت قانون در این موضوع به وی تذکر داد. به عنوان مشاور رئیس جمهور اختلاف نظر رئیس جمهور و وزیر ارشاد و تذکر داده شده به آقای جنتی را از طرف آقای روحانی، چطور ارزیابی می‌کنید؟، گفت: آقای دکتر جنتی، شخصیتی فرهنگی و همچنین فقهی است و بر مبانی فقهی تسلط و آشنایی کافی دارد. به اعتقاد من صحبت‌های وزیر ارشاد در رسانه‌ها درست منعکس نشد؛ مجموع صحبت‌های آقای جنتی در بحث کنسرت‌ها، مغایر با رئیس جمهور نبود.

وی افزود: کل نظر دولت در یک جمله خلاصه می‌شود؛ ما یک نظام و یک سیستم در کشور داریم ولاغیر. در راس این نظام، شخص مقام معظم رهبری است و سه قوه مجریه، مقننه و قضائیه، ذیل جایگاه ایشان تعریف می‌شوند. هر حرکتی هم در جامعه باید مبتنی بر قانون باشد که مصوب مجلس شورای اسلامی است و اجرای هر امر غیرقانونی هم در چارچوب وظایف و اختیارات قوه قضائیه تعریف می‌شود که باید با آن برخورد شود. ما معتقدیم هر نوع رفتار سلیقه‌ای به اغتشاش فرهنگی منجر می‌شود و اغتشاش فرهنگی هم نوعی تنش و ناامنی فرهنگی ایجاد می‌کند و ثبات و آرامش جامعه را بر هم می‌زند.

مشاور فرهنگی رئیس جمهور با مخاطب قرار دادن رسانه‌ها، گفت: خواهش من از شما این است که به جای مقوله کنسرت، به مسئله مهمتری بیندیشید و بپردازید و آن این است که ما برای رسیدن به اقتصاد مقاومتی، قبل از هر چیز نیاز به ثبات و آرامش در کشور داریم و لازمه این امر هم حرکت در مسیر قانون است. دولت و همه اجزا نظام سیاسی در همه حوزه‌ها در سراسر کشور باید از قانون تبعیت کنند. اگر در کنسرت چالش داریم، حل این چالش و مسئله نیازمند طی فرآیند قانونی از طریق مراجع قانونی است در غیر این صورت همه آنچه در چارچوب قانون پذیرفته شده، در سراسر کشور، قابلیت اجرا دارد.

صالحی امیری همچنین با ابراز تاسف از اینکه به گفته وی رسانه‌ها صحبت‌های دیروز او را هم در موضوع کنسرت‌ها، ناصحیح منعکس کردند، تاکید کرد: مسئله‌ای که من دیروز در سخنرانی خودم مطرح کردم، این بود که جامعه و به خصوص جوانان به نشاط اجتماعی احتیاج دارند و از سوی دیگر فقدان نشاط اجتماعی به گسترش آسیب‌های اجتماعی منجر می‌شود و یکی از کانون‌های نشاط اجتماعی، می‌تواند کنسرت باشد و البته نه الزاما؛ البته کنسرتی که در چارچوب مبانی قانونی و شرعی باشد. هیچکس از هیچ برنامه‌ای که خارج از مدار قانونی و شرعی باشد، دفاع نمی‌کند. از طرف دیگر، همه برای تولید نشاط اجتماعی وظیفه دارند و باید با گسترش نشاط اجتماعی، از آسیب‌های اجتماعی بکاهند. سوال ساده‌ای که من دیروز مطرح کردم این بود که اگر ما کنسرت‌ها را تحدید و تعطیل کردیم، جوانان ما چگونه باید به نیازهای اجتماعی خود که یکی از آنها نشاط اجتماعی است، پاسخ بدهند؟
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: