انتشار: ۱۸:۱۰ - ۰۱ شهريور ۱۳۹۵
سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اجرا نشدن کنسرت ها در شهر مشهد گفت:این تصمیم فقط به دلیل حرمت وجود بارگاه امام رضا (ع) و حفظ حریم معنوی آن بزرگوار اتخاذ شده است.
به گزارش سرویس موسیقی تابناک فرهنگی ؛ حسین نوش آبادی این موضوع را روز دوشنبه و در سی و یکمین نشست رسانه ای خود با اصحاب رسانه در پاسخ به سووال ایرنا مطرح کرد.
معاون حقوقی و پارلمانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: اظهارات برخی از مقامات مذهبی دلیل بر برگزار نشدن کنسرت موسیقی در این شهر نیست.
نوش آبادی تاکید کرد : علاوه بر این ، برگزار نشدن کنسرت های موسیقی فقط خاص شهر مشهد است و دیگر شهرهای استان خراسان رضوی را شامل نمی شود.
سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد طی ۱۱سال گذشته در شهر مشهد هیچ کنسرتی برگزار نشده و موضوع شده شامل دولت های پیشین نیز می شود.
وی ادامه داد: برگزاری کنسرت های موسیقی بر اساس ضوابط، قوانین و مقررات و همچنین با در نظر گرفتن نظر و فتاوای رهبر معظم انقلاب برگزار می شود.
وی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب در این خصوص تاکید دارند که موسیقی مضل عن سبیل الله و لهوی و مناسب با مجالس عیش و نوش و مطربی نباشد، ما نیز بر اساس این نظرات و دیدگاه ها و پاسخ های رهبر معظم انقلاب تلاش کرده ایم اجرای کنسرت های موسیقی در چارچوب دیدگاه های رهبری به عنوان رهبر و مرجع تقلید باشد و تمامی ضوابط و قوانین رعایت شود.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: