انتشار: ۱۸:۴۵ - ۲۳ مرداد ۱۳۹۵
گفتگو با نوازنده زن پرکاشن:

قبول ندارم که این ساز مردانه است

عسل ملک زاده از نوازندگان سازهای کوبه ای کشور در مورد این ساز گفت: به نظر من سازهای کوبه ای نبض گروه هستند و مثل مداد رنگی می مانند و اگر ساز کوبه ای در یک کار نباشد مثل این است که ریتمی اصلا وجود ندارد.الان خیلی از موزیسین ها به این قضیه اعتقاد دارند و خداروشکر این سازها الان در حاشیه نیستند،قبلا یک نوازنده دف یا یک نوازنده تمبک در گروه بود اما الان می بینیم که سه یا چهار نفر نوازنده کوبه ای در گروه ها هست و من خیلی خوشحالم این قضیه دیده شد و اینقدر استقبال از آن می شود.

به گزارش سرویس موسیقی تابناک  فرهنگی ؛این نوازنده دلایل کم بودن نوازندگان کوبه ای خانم را اینگونه عنوان کرد: این ساز نیازمند قدرت بدنی بالایی است،مثلا من هنرجوهایی داشتم که آموزش این ساز را شروع کردن و بعد متوجه شدند که توانش را ندارند.البته من دوست ندارم که گفته شود این ساز مردانه است.

وی ادامه داد:من وقتی دف را شروع کردم همه به من می گفتند حالا چرا دف این همه ساز هست،دف ساز مردانه ای است که من اصلا این را قبول نداشتم و وقتی این طور می گفتند،اذیت می شدم. می خواستم به عنوان یک نوازنده خانم ثابت کنم که من هم می توانم مثل آقایان این ساز را به نحو احسن اجرا کنم و تمام تلاشم را کردم. بدون اغراق می گویم که من از نظر استقامت و قدرت دستی کمی از یک مرد ندارم و خیلی روی­­ این قضیه کار کردم.من هدفم را دنبال کردم،از سال 79 دف می نوازم والان در دانشگاه تدریس می کنم و بسیار زحمت کشیده ام آدم هر خواسته ای داشته باشد می تواند به آن دست پیدا کند.

ملک زاده در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه معیارش برای همکاری با گروه های موسیقی چیست،اظهار کرد:من حرفه ام این است و الان نزدیک به 19 سال است که نوازنده دف و 5 سال هست نوازنده سازهای کوبه ای هستم و به خاطر تنوع سازهایی که می نوازم در گروه های مختلفی فعالیت می کنم.ما چون محدودیت هایی داریم،من خیلی خوشحال می شوم که در گروه های موسیقی تاجایی که می توانم به عنوان یک خانم فعالیت و هنرنمایی کنم و دوست دارم با گروه های مختلف کار کنم.البته نه با هر گروهی، من گروه های خاص و گروه هایی با نوازنده هایی که سطح حرفه ای آن ها بالا باشد را انتخاب می کنم.

وی درباره ورک شاپ های خود گفت:سالی دو بار در کشورهای دیگر ورک شاپ برگزار می کنم و علاقه مندان از کشورهای مختلف ثبت نام می کنند که هم ورک شاپ هست هم مستر کلاس.از کلاس های من در سوئیس استقبال خوبی شد و من از همان موقع به این فکر افتادم که این کار را در کشور خودم انجام دهم،همچنین خیلی از نوازنده ها از شهرستان های مختلف با من در ارتباط هستند و از من سوال می پرسند و من هم تا جایی که بتوانم جواب آن ها را می دهم.

ملک زاده افزود:تصمیم گرفتم تا ورک شاپ دایره را برگزار کنم که اولین بار بود که در ایران این کارگاه برگزار می شد.احتمال زیاد دوره دوم ورک شاپ را در بهمن ماه برگزار می کنم.

سرپرست گروه "سرمست" از برنامه های آینده خود گفت:احتمالا اواسط شهریورهمراه گروه "سرمست" در حوزه هنری اجرا خواهیم داشت که از ما 20 دقیقه برنامه خواستند و ما در این زمان سه قطعه گروهی اجرا خواهیم کرد.

وی ادامه داد:همچنین 28 مرداد ماه در برج آزادی به همراه گروه نوشه که سرپرستی آن به عهده خانم نیوشا بریمانی است وبه خوانندگی احسان کرمی روی صحنه خواهیم رفت و 29 مرداد هم همراه با گروه پریشاد در تالار وحدت به اجرای برنامه خواهیم پرداخت.

عسل ملک زاده در پایان درباره برنامه های بین المللی خود عنوان کرد:من به اسپانیا،سوئیس و ایتالیا برای فستیوال دعوت شدم ودر اسپانیا با یک گروه معروف اجرا خواهم داشت و در سوئیس هم ورک شاپ برگزار خواهم کرد./یسکانیوز
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: