انتشار: ۱۸:۵۹ - ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۴
 در پی درگذشت مصطفی عبدالهی هنرمند عرصه تئاتر، معاون امور هنری، مدیر مجموعه تئاتر شهر و مدیر مرکز هنرهای نمایشی در پیام‌های جداگانه‌ای ضایعه درگذشت این هنرمند را تسلیت گفتند.

به گزارش ایسنا، علی مرادخانی در پیام خود آورده است:« صد افسوس که جامعه هنر بویژه تئاتر هنرمندی اخلاق‌گرا و وارسته را از دست داد.

هنرمندی که انسانیت را با عمر کوتاه خود معنا کرد، سالهای پایانی زندگانی مصطفی عبدالهی به مبارزه با بیماری گذشت اما عشق به تئاتر او را زنده نگه داشت.

دریغ که امروز در میان ما نیست تا اشتیاق مخاطبان را هنگام اجرای اثرش ببیند. شوق او را در هنگام کارگردانی نمایش "مرگ تصادفی یک آنارشیست " به یاد دارم که موجب شد، همگان اعم از همراهان؛ یاران و حتی پزشکان در مقابل او سر تعظیم فرود آورند چرا که او زندگی را با نگاه ژرف خویش تکمیل کرد.

ضمن عرض تسلیت به خانواده ارجمند ایشان و جامعه هنری از خداوند بزرگ برای روح بلند او آرامش و علو درجات و برای همسر مهربانش که لحظه‌ای وی را تنها نگذاشت صبر بر این فراق بزرگ آرزو می‌کنم.

مهدی شفیعی مدیر مرکز هنرهای نمایشی هم برای درگذشت عبداللهی پیام تسلیت داد.

در متن این پیام آمده است:

«ز شمار دو چشم یک تن کم

وز شمار خرد هزاران بیش...

از امروز مصطفی عبدالهی نیست اما او آن چه در هنر زیسته است که نمی‌­توان با شنیدن نام کوچکش گفت: غایب! مرگ یکی دیگر از کاروان تئاترِ امروز را صدا کرده است اما ما هم همه‌ی­ این سال­ها «عمرکوتاه گل» را آموخته­‌ایم و بی‌گلایه، دریغ کوچک­تر شدن جمع خویش را به تماشا می­‌نشینیم.

امیدوار بودیم برخیزد و در آغازین اجرای نمایش «در اعماق» برای مخاطبانش دست تکان بدهد اما او اکنون در اعماق است و پرنده­‌ی نام و یاد او در خاطره­‌ی غمگین ما بال بال می‌زند.

او را صدا می­‌کنیم و با آرزوی آرامش برای آن جان ناآرامی که تئاتر درد و درمانش بود، به خانواده­‌اش، هنرجویانش و اهالی ارجمند تئاتر تسلیت عرض می‌کنم. آموزه­‌های او، چراغ روشنی است که می­‌توان او را تا روزها و روزگار دیگر ادامه دهد.»

پیام تسلیت رئیس مجموعه تئاتر شهر

رییس مجموعه تئاتر شهر هم با انتشار پیام تسلیتی ضایعه درگذشت زنده‌یاد مصطفی عبداللهی بازیگر و کارگردان تئاتر کشورمان را تسلیت گفت.

در پیام تسلیت پریسا مقتدی آمده است:

«مصطفی عبداللهی نازنین و مهربان هم سرانجام آرام گرفت.

آرامشی توام با صلابت و قدرت، با بیش از 14 سال درد و مبارزه جانفرسا با جرثومه‌ای به نام سرطان.

به طور حتم گمان نمی‌بریم که مرد همیشه آرام تئاتر ایران، مرد مهربان صحنه‌هایی که با قدرت و جادوی بازی او زیباتر می‌شد، از میان ما رفته است.

ما فقط آرامیم از اینکه آرام گرفت. و اندوهگینیم که آرامش رفتن را با بغض بدرقه می‌کنیم، بغضی نه از روی پرواز یک جسم از جهان فانی. اندوهی سنگین از خداحافظی یکی از مهربان‌ترین و محجوب‌ترین مردان روزگار تئاتر ایران که اکنون یکی از آثارش در مجموعه تئاتر شهر مهمان ماست. ضیافتی پر از افتخار که میزبانش مصطفی عبداللهی است و همچون آثار به صحنه رفته‌اش همیشه در ذهنمان ماندگار می‌ماند.

به سهم خود ضایعه درگذشت این هنرمند شایسته تئاتر کشورمان را به جامعه تئاتر و خانواده گرامی زنده یاد مصطفی عبداللهی تسلیت گفته و از پرودگار مهربان آرامشی ابدی را برای روح آن عزیز از دست رفته آرزومندیم.»
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: