انتشار: ۲۱:۴۵ - ۱۰ مرداد ۱۳۹۵
کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با انتشار فراخوان دهمین جشنواره دوسالانه بین‌المللی پویانمایی (انیمیشن) تهران، مقررات این جشنواره را اعلام کرد.
به گزارش تابناک فرهنگی به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل کانون، این دوره از جشنواره همچون دوره‌های گذشته در چهار بخش «مسابقه»، «خارج از مسابقه»، «نمایش ویژه» و «چشم انداز» از ۱۵ تا ۱۹ اسفند ۱۳۹۵ در تهران برگزار خواهد شد.

بخش «مسابقه» این جشنواره پذیرای نسخه‌های،Blu – Ray ،DVcam (Pal) ،HDV MiniDV و DVD (Pal) با شرایطی همچون گزینش حداکثر سه قسمت از مجموعه‌ها و سریال‌ها و همچنین آثار تبلیغی شامل فیلم‌های آموزشی، صنعتی و تبلیغاتی است.

این در حالی است که گزینش آثار بخش مسابقه بر عهده شورایی است که اعضای آن را ستاد جشنواره انتخاب خواهد کرد و دست اندرکاران تهیه و تولید آثار این بخش امکان شرکت در ترکیب هیأت داوران را نخواهند داشت و همچنین نماینده‌ای از جشنواره بدون داشتن حق رای در نشست‌های هیات داوران است، حضور خواهد داشت.

بر اساس این فراخوان، هیأت داوران در بخش مسابقه ایران آثار تولید شده پس از سال ۱۳۹۱ و در بخش مسابقه بین‌الملل آثار خارجی ساخته شده پس از ژانویه ۲۰۱۳ را مورد داوری قرار خواهند داد.

هیأت داوران بخش مسابقه ایران و بین‌الملل جوایزی شامل تندیس طلایی، نقره‌ای و برنزی به فیلم‌های اول تا سوم اهدا خواهند کرد. همچنین تندیس طلایی، نقره‌ای و برنزی، جایزه ویژه هیأت داوران و جایزه ویژه دبیر جشنواره را نیز به بهترین فیلم، کارگردانی، فیلمنامه، انیماتور، پایان‌نامه دانشجویی، اثر تلویزیونی، اثر تبلیغی، فیلم تجربی، جلوه‌های بصری، گرافیک متحرک، فضاسازی، موسیقی، صداگذاری، اثر بلند و... اختصاص می‌دهند.

آثار بخش خارج از مسابقه، هم‌ارزش با آثار بخش مسابقه است و به دلایلی مانند مطابقت نداشتن با مقررات حضور در بخش مسابقه، عضویت یکی از سازندگان در هیأت داوری و تکمیل شدن ظرفیت مورد نظر بخش مسابقه به نمایش در می‌آیند.

بخش «نمایش ویژه» به شیوه غیررقابتی و به منظور فراهم کردن عرصه‌ای پویا برای تبادل تجربه و اندیشه هنرمندان و ایجاد زمینه‌ای مناسب برای ارزیابی جایگاه آثار ایرانی در مقایسه با آثار سایر کشورها شکل گرفته و گزیده‌ای از آثار برگزیده جشنواره‌های مختلف جهانی و مروری بر آثار یک مکتب یا سبک ویژه از جمله مواردی است که در این بخش به نمایش گذاشته خواهد شد.

آثار بخش «چشم‌انداز» با تأکید بر جنبه‌های آموزشی و اطلاعاتی به شیوه غیررقابتی و با گزینش از میان تولیدات کشورهای مختلف صورت می‌پذیرد که در آن پرداختن به موضوع‌هایی مانند معرفی استعدادهای نوپا، تبیین جایگاه پویانمایی در آثار تبلیغی و مروری بر آثار یک فیلمساز مورد توجه قرار خواهد گرفت.

دبیرخانه این جشنواره در مقررات عمومی این فراخوان برای ثبت‌نام از طریق پایگاه اینترنتی تأکید و اعلام کرده تنها فیلم‌های ارسالی را که کد رهگیری روی آن‌ها درج شده است، می‌پذیرد.

برای مجموعه‌هایی که هر قسمت داستان مستقلی دارد، لازم است برای هر قسمت ثبت‌نام جداگانه انجام و کد رهگیری مستقل دریافت شود در غیر این‌صورت دبیرخانه جشنواره تنها قسمت نخست آن مجموعه را در جشنواره شرکت خواهد داد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: