انتشار: ۲۲:۰۷ - ۰۸ مرداد ۱۳۹۵
رییس جامعه تورگردانان کشور می گوید، با 2 برابر شدن تعداد تورهای گردشگران خارجی به ایران بعد از برنامه جامع اقدام مشترک(برجام)، به ترتیب آلمان ها، ایتالیایی ها و فرانسوی ها در صدر فهرست گردشگران ورودی قرار دارند.
به گزارش سرویس میراث فرهنگی و گردشگری تابناک فرهنگی ؛ابراهیم پورفرج گفت: پس از برجام کشور ما شاهد رشد 50 درصدی تورهای ورودی گردشگری بوده است و پیش بینی می کنیم در آمار سال جاری به بیش از 5 میلیون نفر گردشگر خارجی برسیم.
وی تاکید کرد: اگر بخواهیم گردشگران زیارتی را در نظر نگیریم، بیشتر گردشگران تفریحی و تاریخی ما از کشورهای اروپایی هستند و به ترتیب آلمان، ایتالیا و فرانسه در رده های یکم تا سوم قرار دارند.
پورفرج ادامه داد: برای جبران کمبودها و مشکلات اقامتی (هتلینگ) گردشگران خارجی در ایران، طرح هایی ابتکاری را در کوتاه مدت پیاده کردیم که تا حدودی موفق بوده است که از آن جمله راه اندازی قطارهای اختصاصی (vip) اروپا بود که گردشگرانی را از دانشگاه های هاروارد، متروپلیتن و استنفورد به ایران آورد.
وی افزود: این تورها در قالب 8 قطار سلطنتی خارجی که امکاناتی در حد هتل های پنج ستاره جهان دارند به برخی شهرهای توریستی ایران رفتند. برای سال جاری نیز، دو قطار دیگر رزرو شده که هریک، امکانات هتل های پنج ستاره را به صورت سیار دارند و در شرایطی که زیر ساخت های هتلینگ کشور خیلی ضعیف و ناکافی است اسکان چند صدنفر در قطاری با امکانات هتل های لوکس جهان، یک نقطه عطف کوچک و راه چاره شگفت انگیز است.
رییس جامعه تورگردانان کشور اقدام هایی نظیر برگزاری رقابت های ورزشی و تفریحی را نیز در جذب گردشگر موثر دانست و خاطرنشان کرد: برگزاری مسابقات رالی در دشت لوت با حدود 78 خودرو مسابقه خارجی در دو دوره از اقداماتی بود که با استقبال گردشگران خارجی مواجه شد. گردشگران حرف مشترک شان این بود که ایران کشوری فوق العاده امن و مناسب برای گردشگران است اما دریغ که امکانات اقامت و پذیرایی مناسب ندارد.
 به نقل از آمار رسمی، در سال 2015 حدود 5 میلیون و 200 هزار نفر گردشگر وارد ایران شدند.
جمهوری اسلامی ایران در نظر دارد در فضای پساتحریم و با تامین امکانات لازم تا افق سال 2025 میلادی تعداد گردشگران خارجی را به حدود 20 میلیون نفر برساند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: