انتشار: ۲۲:۰۱ - ۰۸ مرداد ۱۳۹۵
استاندار لرستان از اختصاص 400 میلیارد ریال توسط دولت، برای ساماندهی در حوزه گردشگری لرستان خبر داد.
به گزارش سرویس میراث فرهنگی و گردشگری تابناک فرهنگی ؛ هوشنگ بازوند عصر چهارشنبه در جلسه شورای اداری استان با اشاره به دیدار با رئیس جمهوری، گفت: این مبلغ برای ساماندهی قلعه فلک الافلاک خرم آباد به استان تخصیص داده خواهد شد که این امر یک قدم بزرگ برای استان است .
وی با بیان اینکه تلاش برای تبدیل لرستان به قطب گردشگری به صورت ویژه در دستور کار است، گفت: اقتصاد مقاومتی، مربوط به یک دوره کوتاه نیست و یک برنامه دایمی است.
بازوند با اشاره به دیدار دکتر روحانی با استانداران کشور و انتخاب لرستان به عنوان اولین دیدار، گفت: یکی از مشکلات اساسی لرستان بیکاری و اشتغال جوانان بوده وبه عنوان یک چالش جدی استان از آن رنج می بریم لذا با دستور رئیس جمهور 10درصد یارانه تسهیلات به استان های دارای نرخ بالا بیکاری تعلق می گیرد.
وی گفت: زیرساخت ها در استان ضعیف بوده و با وجود گذر یکهزار کیلومتر خط لوله، بجز مشکلات برای لرستان و اشتغال برای دیگر استان ها چیزی دیگر نداشته است.
استاندار لرستان ادامه داد: پرچمدار اقتصاد مقاومتی، مقام معظم رهبری بوده لذا با جذب سرمایه گذار این استان می تواند به اهداف مورد نظر خود در این امر رسید.
بازوند با بیان اینکه در این مدت سه سد در استان به بهره برداری رسیده است، گفت: به شدت نیازمند بهره برداری از پروژه ها هستیم و تلاش برای جذب سرمایه گذار خارجی در دستور کار است.
وی ادامه داد: در بخش کشاورزی و اصلاح نژاد گوسفند به عنوان پایلوت در راستای اقدام و عمل و تولید 450هزار تن تولید گندم در استان از دیگر مصداق های اقتصاد مقاومتی است.
بازوند با اشاره به سفر فردا(پنجشنبه) وزیر کشوربه لرستان، گفت: انتظار می رود مدیران استانی و دستگاههای اجرایی تلاش مضاعفی برای موفقیت برنامه های محول خود داشته باشند.
وی همچنین با اشاره به سفر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به لرستان در هفته گذشته گفت: سال گذشته 430میلیارد اعتبار صندوق کارآفرینی بوده که امسال به 120میلیارد تومان افزایش یافته و در طرح تکاپو نیزاز110میلیارد ریال سال گذشته به یکهزار و 190 میلیارد ریال رسیده است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: