انتشار: ۲۱:۵۶ - ۰۸ مرداد ۱۳۹۵
معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با شعار'جهانگردی را با ایرانگردی آغاز کنیم' ایرانیان خارج از کشور را به مشارکت و سرمایه گذاری در بخش گردشگری دعوت کرد.
به گزارش سرویس میراث فرهنگی و گردشگری تابناک فرهنگی به نقل از سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری، مسعود سلطانی فر با حضور در شبکه جهانی جام جم سیما، ایرانیان خارج از کشور را به مشارکت و سرمایه گذاری در بخش گردشگری دعوت کرد.
وی با اشاره به فرصت های طلایی و جالب توجه برای سرمایه گذاری ایرانیان داخل و خارج از کشور در بخش گردشگری گفت :هم اکنون بیش از 1750 پروژه در بخش خصوصی در حال انجام است و گردشگری، یک بخش در حال رونق در اقتصاد کشور است.
رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، با اشاره به ثبت جهانی دو اثر قنات ایرانی و بیابان لوت در روزهای گذشته گفت: تاکنون 21 اثر فرهنگی و طبیعی ایرانی را در یونسکو به عنوان میراث جهانی ثبت کرده ایم و بیش از 50 اثر نیز در لیست یونسکو برای رسیدگی و ثبت داریم .
سلطانی فر در ادامه با برشمردن جاذبه های گردشگری برای گردشگران خارجی افزود: در سال های اخیر بخش گردشگری پزشکی یا توریست درمانی رونق بسیاری پیدا کرده است و سالانه بین 300 تا 400هزار نفر گردشگر از اتباع کشورهای همسایه به خاطر کیفیت مطلوب سرویس های درمانی و پایین بودن هزینه های درمانی به ایران می آیند.
معاون رئیس جمهوری تاکید کرد: خارجی ها برای درمان در پنج محور عمل جراحی قلب باز ، درمان بیماری های صعب العلاج ، درمان نازایی ، جراحی های زیبایی و پیوند اعضا با یک سوم تا یک پنجم قیمت رایج دنیا و با کیفیت بالا به ایران سفر می کنند .
وی یادآور شد: در این زمینه آژانس های زیادی فعالیت می کنند و بیش از 40 گروه سرمایه گذار بیمارستان می سازند و ایرانیان خارج از کشور فرصت خوبی برای سرمایه گذاری در این بخش و دیگر بخش های مرتبط با گردشگری دارند که باید آن را مغتنم بشمارند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: