انتشار: ۲۱:۰۰ - ۰۴ مرداد ۱۳۹۵
رئیس جامعه هتلداران استان کرمان گفت: با ثبت جهانی کویر لوت، قنوات جوپار و بم استان کرمان در مسیر اصلی ریل گردشگری قرار گرفته است.
به گزارش سرویس میراث فرهنگی و گردشگری تابناک فرهنگی ؛ «علی معین‌زاده» با اشاره به ثبت قنوات جوپار، بم و کویر لوت افزود: ثبت جهانی آثار تاریخی و طبیعی و هر اتفاق بین‌المللی مطمئنا تاثیرات بسیار مثبتی بر روی اقتصاد و معیشت مردم خواهد گذاشت، چراکه صنعت گردشگری صنعتی زود بازده و ارز بدست آمده از این صنعت با سرعت بالایی جذب بازار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه گردشگران خارجی آثار مورد تایید یونسکو را در فهرست بازدید خود قرار می‌دهند، بیان داشت: در حال حاضر کرمان با داشتن 5 اثر جهانی، در بین استان‌های دیگر کشور دارای مقام اول است که این مسئله فرصت مناسبی برای جذب هرچه بیشتر گردشگران خارجی است.

«معین زاده» با بیان اینکه گردشگری یک زنجیره است، اظهار داشت: تنها یک مسئله خاص مانند ثبت جهانی، نمی‌تواند موجب جذب بالای گردشگر شود؛ بنابراین باید با تبلیغات مناسب و به موقع در سطح استانی، ملی و بین‌المللی از سوی بخش خصوصی و دولتی به این مهم دست یابیم.

وی با اشاره به اینکه با استفاده از امکانات گردشگری مجازی، افق جدیدی پیش پای صنعت گردشگری که یکی از پردرآمدترین صنایع محسوب می‌شود گشوده شده بیان داشت: با استفاده از این امکان، بخش خصوصی و دولتی می‌توانند با هزینه کمتری برای آثار دیدنی استان که جنبه جهانی نیز دارند، به تبلیغات بین‌المللی بپردازند.

رئیس جامعه هتلداران استان کرمان به همکاری صمیمانه فعالان بخش گردشگری و بخش دولتی اشاره کرد و گفت: هر یک از سرمایه‌گذاران گردشگری، باید به سهم خود در جذب گردشگر و معرفی جاذبه‌های خاص و بکر استان تلاش کنند.

وی استاندار کرمان را اصلی‌ترین متولی صنعت گردشگری استان دانست و افزود: با توجه به اینکه استان از لحاظ بودجه در مضیقه هستند، اما استاندار با توجه به تفکر مثبت خود نسبت به مسئله گردشگری و با تکیه بر توانایی‌های تاریخی و گردشگری، استان را در جاده موفقیت قرار داده است؛ در حالیکه این چنین موقعیتی تاکنون برای استان اتفاق نیفتاده بود.

معین‌زاده خاطرنشان کرد: بخش خصوصی و مردم کرمان باید در کنار استاندار و متولیان امر گردشگری و بر اساس مبانی اقتصاد مقاومت به شناساندن استان جهانی و پهناور کرمان بپردازند.
برچسب ها: کرمان
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: